مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

برند و برندسازی

برند و برندسازی چیست؟ (مزایا، اهمیت، مراحل، فرایند)

برند و برندسازی چیست؟ (مزایا، اهمیت، مراحل، فرایند)

مدیر محترم، بازاریابی برند، فرآیندی است که به شما کمک می‌کند تا نام تجاری خود را در ذهن مشتریان ایجاد کنید و تقویت کنید. این می تواند به شما کمک کند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید، وفاداری مشتری را ایجاد کنید و فروش خود را افزایش دهید.
5/5 - (1 امتیاز)

برندسازی فرایند ایجاد هویتی متمایز برای کسب‌ و کارها در ذهن مخاطب و مشتریان هدف شماست. پایه و اساس برندسازی، نام و لوگوی شرکت، طراحی بصری، مأموریت و لحن و آوای برند است. هر کسب‌کار و سازمان و شرکتی که دارید، بدون شک به برند و برندسازی نیاز دارد. پس فرصت را از دست ندهید و حتما این مقاله را بخوانید و از صفر تا صد، هرآنچه برای آشنایی و کاربرد برندسازی یا برندینگ نیاز دارید، در این مقاله موجود است. 

می توانید با پرکردن فرم زیر از آموزشهای رایگان مدیریتی از جمله مینی دوره رایگان MBA  که در صفحه دپارتمان مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین در اختیار شما مدیران و صاحبان کسب و کار قرار گرفته است، بهره مند شوید. همچنین می توانید از طریق فرم زیر، یک جلسه رایگان مشاوره درباره کسب و کار خود را با کارشناسان ما داشته باشید.

نام و نام خانواداگی

دوره مدیریت mba رایگان

برند چیست؟

برند، هویت و داستانی است که پشت هر شرکتی نهفته شده است و آن را از رقیبانی که همان محصولات و خدمات را ارائه می دهند، برجسته می سازد. هدف از برندسازی، یادگیری فضای موجود در ذهن مخاطب هدف و تبدیل شدن به گزینه برتر برای انجام کسب‌وکار است.

برندها راهی مؤثر برای شرکت‌ها هستند تا چشم‌اندازهای خود را انتقال دهند. برند بازگوکننده چیستی و چرایی هر شرکت است. همچین به تجربه کلی هر فرد در تعامل با آن کسب‌وکار، به عنوان خریدار، مشتری، دنبال‌کننده در شبکه های مجازی یا هر رهگذر احتمالی دیگر اشاره دارد.

برند چیزی بیش از نام یا یک نماد است. درواقع درک و تجربه جمعی مشتریان، کارمندان و سودبران است. این فراتر از عناصر بصری و تداعی‌کننده‌های عاطفی و روانی، نشانگر مأموریت، ارزشها و وعده‌های شرکت به مشتریانش است.

برند چیست؟

ساخت یک برند قوی، مستلزم تلاشهای راهبردی برای ایجاد تصویری ثابت و مثبت از طریق هویتی ویژه و یگانه است. درواقع، برند، نشانگر همه جانبه ارزشهای شرکت و پیشنهادهای منحصربه فردی برای برجسته شدن در عرصه رقابت است.

همیشه طراحی اولین برند به صاحبش زیرساخت استواری برای تحقق اهداف بازاریابی و تحقق پتانسیل آنها حتی در ابتدای مسیرشان می دهد. اگر این کار به خوبی انجام شود، شرکت شما را در میان رقبای خود متمایز می سازد،درک مناسبی را در ذهن مشتریان ایجاد می‌کند و مهم‌تر از همه اینکه اثری انکارناپذیر، در حافظه آنها به جای می‌گذارد که آنها را وادار می‌کند تا بدون توجه به شرایط، نوسانات و رقابت در بازار بازگردند و با شرکت همکاری کنند.چهار عنصر اصلی برند چیست؟

با این حال، دستیابی به چنین نتایجی چالش واقعی است.

شما به هویت و راهبرد برند قوی نیاز دارید که شما را از همه موانع عبور دهد. برای این کار، فرآیند برندسازی را با شش مرحله اساسی یادشده دنبال کنید و کاملاً از خود گذشتگی داشته و متعهد باشید. مراحل را نادیده نگیرید، حتی اگر به نظرتان اضافی و غیرضروری به نظر می رسند. آنها برای موفقیت بسیار مهم هستند.

هر برند پرقدرتی، به چهار عنصر اصلی نیازمند است که عبارت‌اند از: هویت برند، تصویر برند، فرهنگ برند و شخصیت برند. اجرای هر راهبرد برند موفق که چهار مؤلفه را توسعه می دهد، اعتماد، وفاداری و آگاهی از برند را افزایش می‌دهد.

در زیر این چهار عنصر را شرح داده ایم:

1. هویت برند

هویت برند شما این است که می خواهید درک برند شما میان مخاطبان و مشتریان شما چگونه باشد؟ مهم است که بدانید هویت برند شما چیست و می خواهید چه باشد. اگر این کار را نمی کنید، شخص دیگری چگونه باید این را بداند؟ اگر هویت برند قوی نداشته باشید، برای ایجاد آگاهی از برند با مشکل رویارو خواهید شد. در زیر چند مرحله وجود دارد که باید برای ایجاد هویت برند خود انجام دهید:

  • مأموریت خود را تعییین کنید

اول مشخص کنید که دلیل تأسیس شرکت شما چه بود؟ هدف شرکت شما چیست؟ مشتریان می‌خواهند بدانند که مأموریت شما چیست (و درواقع، نمی خواهند بشنوند که هدف: به دست آوردن سود است) این نشان می‌دهد که شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید.

  • ارزش منحصربه‌فرد خود را تثبیت کنید

ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد شما چیزی است که شما را از رقبای خود متمایز می‌کند. درواقع، بیانگر این است که پیشنهاد شما چگونه به مشتریان شما سود می‌رساند، چگونه نیازهای مشتریان خود را برآورده خواهید کرد و چه مزایایی پیشنهاد شما را منحصر‌به‌فرد می‌سازد. هر کمپین بازاریابی که اجرا می‌کنید باید با ارزش پیشنهادی منحصر‌به‌فرد شما هماهنگ باشد.

  • هویت بصری برند خود را بسازید

عناصر دیداری برند شما قطعاً در هویت برند شما نقش دارند. فقط آرم‌ها و پالت‌های رنگی برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های موجود را در نظر بگیرید، از لوگوی ساده فیس‌بوک و استفاده از رنگ آبی گرفته تا قوس طلایی مک‌دونالد و پالت زرد و قرمز. یک لوگوی قوی که فوراً تشخیص‌پذیر باشد، مهم است، اما انتخاب رنگ‌های شما نیز از اهیمت بسیاری برخوردار است.

رنگ‌های مختلف معانی مختلفی دارند و رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، همچنین تأثیر روانی روی مخاطب شما نیز دارد. به عنوان مثال، بسیاری از رستوران‌های فست‌فود از رنگ‌های قرمز و زرد استفاده می‌کنند؛ زیرا تصور می شود این ترکیب رنگ‌ها اشتها را تحریک می‌کند.

 این مهم است که به خاطر داشته باشید که ثبات، یک نکته کلیدی است. اگر تصمیم دارید از سایه‌های آبی در لوگو و وبسایت خود استفاده کنید، باید از همان رنگ‌ها برای صفحات رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل و مکان فیزیکی خود نیز استفاده کنید.

  • شناخت برند را افزایش دهید

مدتی طول می کشد تا دیدگاه خود را از هویت برند خود به جامعه بزرگی از مخاطبان و مشتریان برسانید. برای انجام‌دادن این کار از انواع تلاش‌های بازاریابی استفاده کنید، مانند ساختن وب‌سایتی که بر مأموریت و ارزش منحصر به فرد شما تأکید دارد، ایجاد محتوای بهینه‌شده برای سئو، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تعامل با مشتریان و مطالب خود و موارد دیگر.

همچنین بسیار مهم است که اطمینان یابید مأموریت، ارزش پیشنهادی منحصر به فرد و هویت بصری شما در همه پلتفرم‌ها سازگار است. اگر این‌طور نباشد، در نهایت به هویت برند شما آسیب می‌رساند.

 دوره MBA مشهد در موسسه آموزش عالی امین برای شما مدیران و صاحبان کسب و کار با آموزشهای کاربردی و به روزرسانی شده درباره مدیریت رفتارهای سازمانی همراه است. این دوره ها به صورت دوره آنلاین مدیریت MBA و دوره آنلاین مدیریت DBA نیز به منظوری دستیابی سریعتر و آسانتر به مدرک مدیریت ارائه می شوند. دوره  فرم زیر را کامل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

 

نام و نام خانواداگی

چرا ایجاد هویت برند اهمیت دارد؟

در راستای اهمیت هویت برند، به آمار و نکاتی که در زیر آمده است، توجه کنید:

  1. ثبات در ارائه برند باعث افزایش 25درصدی درامد شرکت می شود.
  2. رنگ و طرح باعث افزایش شناخت برند تا 80 درصد می شود ک خیره‌کننده است.
  3. مشتریان در 10 ثانیه نر خود را درباره یک برند نو اعلام می کنند.
  4. هویت برند در حوزه ‌ها و جنبه‌های گوناگون به شرکت سود می رسانند، برای مثال:
  • شناخت شرکت را تقویت می کنند.
  • آگاهی از برند را بهبود می بخشند.
  • با ایجاد وفاداری می شوند.
  • اعتمادسازی می کند.
  • باعث ایجاد تعامل می شود.
  • تأثیر دیداری ایجاد می کند.
  • اثری ماندگار بر جا می‌گذارد.
  • مزیت رقابتی را نسبت به دیگران فراهم می کند.
  • بر فرایند تصمیم‌گیری تأثیر می گذارد.
  • بازار را گسترش می‌دهد.
  • ارزش شرکت را افزایش می دهد.

بنابراین جای شگفتی نیست که هویت برند به عنوان ستون اصلی موفقیت برند در دنیای امروز تلقی می‌شود.

2. تصویر برند

تصویر برند شبیه هویت برند است؛ زیرا به چگونگی درک برند شما می پردازد. با این وجود، تصویر برند نحوه درک واقعی از برند شما است. تصویر برند خود را به عنوان آوازه‌ای که در حال حاضر نزد مردم دارید، در نظر بگیرید.

برای مثال United Airlines را در نظر بگیرید. چندی پیش، آن‌ها طراحی برند خود را در تلاش برای تقویت هویت برند خود به عنوان یک «ایرلاین اندیشمند، مدرن و نوآور» به روز کردند. در زیر چند راه برای ایجاد و حفظ تصویر برند مثبت وجود دارد:

  • از طریق روابط عمومی (PR) پیام‌رسانی کنید

از روابط عمومی برای انتشار پیام‌های کلیدی خود و همچنین اخباری مرتبط با شرکت خود استفاده کنید. می توانید این کار را از طریق شبکه‌های خبری، نشریه‌های تجاری و حتی وبلاگ‌های آنلاین انجام دهید. روابط عمومی به شما کمک می‌کند تا آگاهی خود را از برند را افزایش دهید و در نتیجه تصویر برند خود را بهبود ببخشید.

  • حضور پایدار در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید

شبکه های اجتماعی راهی بی‌نظیر برای ایجاد تصویر برند است، چه از راه اشتراک‌گذاری محتوا با دنبال‌کننده‌ها، انتشار به‌روزترین و تازه‌ترین خبرها درباره محصولات و خدمات آن برند، آگاهی سازی از پیام های شما و درگیرساختن مشتریان به صورت شخصی. درواقع، حتی می توانید از شبکه های اجتماعی برای پاسخگویی به نظرات دنبال‌کننده ها و واکنش به نظرات منفی استفاده کنید.

این راهی عالی برای تغییر نگرش آنها و جایگزینی آن با نگرشی مثبت است. اینگونه می توانید آسیبی که به دلیل یک تجربه مشتری ضعیف به تصویر برند شما وارد شده است را با نشان دادن اینکه شما به آنها اهمیت می دهید و تلاش در اصلاح آن وضعیت دارید، جبران کنید.

  • محتوای خوش‌وساخت و باکیفیت بسازید

محتوا به شما کمک می کند آگاهی از برند را توسط ایجادکردن ترافیک بیشتر برای وبسایت خود، افزایش دهید. با این حال، این می تواند به شما کمک کند که برای برند خود اعتبارسازی کنید. با انتشار محتوایی مرتبط با شرکت و مخاطبان خود که باکیفیت باشد، تبدیل به منبع موثق و درستی از اطلاعات خواهید شد که موجب بهبود آوازه و افزایش اعتماد از برند شما خواهد شد.

3. فرهنگ برند

فرهنگ برند به ارزش‌های نهادین شرکت شما و نحوه نمونه‌سازی برای آن ارزش‌ها، اشاره دارد. کسب‌وکارها همیشه بر ارزش‌های خاصی تأکید داشته‌اند. با این حال، آن ارزش‌ها اغلب چیزهایی مانند «مطمئن بودن» یا «صداقت» بودند.

ارزش‌هایی که بر پایه اخلاق استوارند. در حالی که این ارزش‌ها ارزش‌های مهمی هستند که باید حفظ شوند، کسب‌وکارهای بیشتری علاوه‌بر ارزش‌های پذیرفته‌شده عمومی، مواضع اخلاقی و همچنین مواضع سیاسی را برای خود برمی‌گزینند.این نوع ارزش‌ها به فرهنگ برند شما نیز رخنه می‌کنند. به عنوان مثال برند نایک را در نظر بگیرید.

آن‌ها با پخش آگهی‌های بازرگانی به هواداری از کالین کپرنیک و به تازگی نیز با جلوه بخشیدن به اهمیت قهرمانی تیم فوتبال زنان در جام جهانی، موقعیت‌های اجتماعی قوی‌تری به خود اختصاص داده‌اند.همه این‌ها تلاش‌هایی برای برندسازی هستند که از برابری پشتیبانی می‌کنند و بخشی از فرهنگ برند آن‌ها شده است. نکات زیر به شما کمک می‌کند فرهنگ برند خود را ایجاد کنید:

  • ارزش‌های خود را تعریف کنید

به طور دقیق تعریف کنید که برند شما چه ارزشهایی دارد و شرکت شما چگونه با آن ارزشها به فعالیت خود ادامه می دهد. اگر موضع خاصی وجود دارد که می خواهید اتخاذ کنید، از موضع‌گیری هراس نداشته باشید. باز هم در مثال نایک، پشتیبانی آنها از کوپرنیک بحث‌برانگیز و جنجالی شد و بسیاری از مشتریان با موضع آن‌ها موافق نبودند.

با این حال، آن‌هایی که با موقعیت آنها موافق بودند، با برند نایک همسوتر شدند. هرگز نمی توانید همه را راضی نگه دارید، اما با پایبندی به ارزش‌های خود، به احتمال زیاد رابطه خود را با بسیاری از مشتریان خود تقویت خواهید کرد.

  • آگاهی از ارزش‌های برند خود را افزایش دهید

این امکان را به مشتریان خود بدهید که با خبررسانی درباره وبسایت‌تان یا تشویق آنها به گفت‌وگو درباره ارزشهای شما در شبکه‌های اجتماعی، ارزشهای شما بشناسند. انتشار محتوایی که پشتوانه ارزشهای شما باشد نیز روشی بسیار مؤثر و کارآمد خواهد بود.

  • اطمینان یابید که شرکت شما بازتابنده ارزش‌های شماست

مشتریان از هیچ چیز به اندازه ریاکاری بیزار نیستند. اگر پشتیبانی خود را از دستمزد برابر در رسانه‌های اجتماعی و در تلاش‌های بازاریابی خود به رخ می‌کشید، بهتر است آنچه را که ادعا می‌کنید، از پیش تمرین کنید. فرهنگ برند شما به طور باورنکردنی به توانایی شما در پذیرش ارزش‌های شما در شرکت‌تان بستگی دارد.

خرید مدرک مدیریت کاری امکان ناپذیر است ولی در مدرسه کسب‌و‌کار موسسه آموزش عالی آزاد امین فرصتی ویژه برای شماست تا با خرید مدرک MBA و خرید مدرک DBA، هم دانش افزایی کنید و هم از مدرکی معتبر و قانونی برخوردار شوید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر حتما فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در زوترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانواداگی

4. شخصیت برند 

شخصیت برند شما به ویژگی‌های انسانی که شرکت شما از آن برخوردار است، اشاره دارد. ایجاد شخصیت برند برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما در سطحی احساسی و برای مرتبط سازی برند شما حیاتی است. بدین خاطر، اطمینان یابید نکاتی را که در زیر آمده است، به منظور بهبود شخصیت برند خود دنبال کنید:

  • مخاطب خود را بشناسید

از همان ابتدا باید بکوشید که مخاطبان خود را درک کنید. این گامی مهم در ساخت هویت برند شماست. زمانی که صحبت از توسعه شخصیت برند شما می‌شود، اهمیت بسیاری دارد. روشی که خود را معرفی می‌کنید و روشی که ارتباط برقرار می‌کنید، نه تنها باید نشانگر این باشد که مخاطب چه کسی است، بلکه باید نماینده انتظارات آن‌ها نیز باشد.

برای مثال، اگر مخاطب جوان‌تری دارید، لحن خشک و رسمی ممکن است با آن‌ها همخوانی نداشته باشد. با این حال، اگر مخاطبان شما سن‌دار‌تر باشند، کاربرد زبان‌های عامیانه جوان‌تر و اشارات رایج فرهنگ پاپ ممکن است به ذهنشان خطور کند.

  • با مخاطب خود تعامل برقرار کنید

زمانی که می‌توانید محتوایی که می نویسید را بازنمودی از شخصیت برند خود بسازید، آسان‌ترین راه برای ارتباط با مخاطب شماست. به همین خاطر است که شبکه های اجتماعی تا این اندازه از اهمیت برخوردارند. همه مخاطبان شما تعامل‌های شما را می بینند و این در نتیجه به تثبیت شخصیت برند شما به شیوه‌ای معین کمک می‌کند.

برای مثال، برند وندی به خاطر داشتند یک شخصیت برند قوی از آوازه دارد؛ درواقع به دلیل استفاده از شوخ طبعی در تظاهر به دشمنی‌هایی که با برندهای دیگر در توییتر می‌کنند.

  • لحن ثابتی داشته باشید

اگر قرار است که در پلتفرمی بامزه و غیررسمی رفتار کنید، باید حتماً اطمینان یابید که باید همین شخصیت برند خود را در همه پلتفرم‌های دیگر نیز رعایت کنید، چه آفلاین باشد و چه آنلاین. اگر ثبات نداشته باشید، به توانایی شما در ساختن یک شخصیت برند یگانه لطمه خواهد زد، چون مخاطبان شما را گیج و سردرگرم می کند.

اینها چهار عنصر اصلی برند هستند که شما باید در راستای بهبود راهبردهای برند خود هدف قرار دهید. هر برند پرقدرتی، به هویت برند، تصویر برند، فرهنگ برند و شخصیت برند نیاز دارد. اجرای یک راهبرد موفق برندسازی که توسط این چهار عنصر شکل می گیرد، موجب افزایش اعتماد، وفاداری و آگاهی از برند خواهد شد.

برندسازی چیست؟

برندسازی فرایند ایجاد درکی پرقدرت و مثبت از شرکت، محصولات وخدماتش در ذهن مخاطب است. و این کار را با مواردی همچون لوگو، طراحی، مأموریت و یک موضوع ثابت در ارتباطات بازاریابی انجام می‌دهد. برندسازی خوب و تأثیرگذار به شرکت‌های کمک می‌کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و پایگاهی از مشتریان وفادار ایجاد کند.

این یعنی اینکه مشتریان شما انتظار دارند که لحن صدای شما در ایمیل ها، وبسایت، خدمات مشتری و هر نقطه تماس دیگر در کسب‌وکارتان یکسان باشد. اگر برند خود را تغییر دادید، باید سبک و لوگوی خود را نیز عوض کنید. اطمینان یابید که برندی پایدار ایجاد کنید تا مشتریان شما از حضورتان در همه کانالهای ارتباطی بهره ببرند.

برندسازی در فروشگاه می‌تواند بسیار متفاوت از برندسازی آنلاین باشد، زیرا در فروشگاه باید نگران موقعیت‌یابی محصولات و خدماتی باشید که می‌توانند بر نحوه تجربه مشتری از برند شما تأثیرگذار باشند. تجربه برندسازی در فروشگاه بیشتر است؛ زیرا مردم می‌توانند در اطراف قدم بزنند و کالاهایی که می‌خواهند، بخرند، در حالی که مشتریان آنلاین یک فروشگاه دوبعدی را تجربه می‌کنند.

البته، عناصر خاصی از برندسازی هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه سازگار هستند. اینها شامل تصاویر و لوگوهای ثابت می شود. حالا که فهمیدیم برندسازی چیست، باید دید که چرا تا این اندازه اهمیت دارد.

دوره های مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین با 20سال پیشینه آموزش دورهای مدیریتی MBA و  DBA فرصتی عالی برای کسب این مهارت مدیریتی ارزشمند هستند. فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیریرند.

نام و نام خانواداگی

چرا برندسازی اهمیت دارد؟

برند شما بدون شک یکی از مهم‌ترین دارایی‌های سازمان شما است. این به سازمان شما هویت می‌بخشد، کسب‌وکار شما را در ذهن مخاطب ماندگار می‌کند، مشتریان را تشویق می‌کند از شما خریداری کنند، از بازاریابی و تبلیغات شما پشتیبانی می‌کند و باعث افتخار کارمندان شما می‌شود.

هر برند منحصربه‌فرد می‌تواند با ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبایتان و کمک به جذب و حفظ مشتریان با هزینه‌ی بسیار کمتر، تأثیر زیادی بر سود شما داشته باشد. در تجارت الکترونیک، جایی که شرکت‌های جدید (و در نتیجه رقبای جدید) هر روز ظهور می‌کنند، یک برند تثبیت‌شده می‌تواند دارایی ارزشمندی در جذب مشتری و سودآوری باشد.

با اینکه زمان و تلاش خود را به ایجاد یک برند جذاب می‌گذرانید یا به هیچ وجه به آن توجه نمی کنید، کسب و کار شما همچنان یک برند دارد. اما، ممکن است کاملاً متفاوت از نحوه دیده شدن شما باشد. ساختن دقیق برند خود از طریق داستان‌ها، روابط، پیام‌های بازاریابی و دارایی‌های بصری، این فرصت را دارید که انتظارات مشتریان خود را شکل دهید و پیوند منحصربه‌فرد ایجاد کنید که فراتر از رابطه خرید و فروش است.

هر برند خوبی راهبردی است، در حالی که بازاریابی تاکتیکی است. هنگامی که اهداف بالاتر را تعیین می‌کنید و وعده برند خود را به روشنی تعریف می کنید، می توانید شروع به ایجاد یک برنامه بازاریابی کنید که به منظور دستیابی به آن هدف‌ها باشد.

بنابراین، می خواهیم ببینیم که چرا داشتن برند برای کسب‌وکارها اینقدر اهمیت دارد. بسیاری از مردم اهمیت ایجاد و تثبیت یک برند برای کسب‌وکار خود را نادیده می‌گیرند و در دنیای رقابتی امروز، اشتباه بزرگی است که از همه ابزارهای موجود برای تقویت رشد کسب‌وکار خود با یک برند مناسب استفاده نکنید.

اگر هنوز متقاعد نشده اید، در اینجا 5 مزیت اساسی را برای داشتن برند برای کسب‌وکار خود بیان می‌کنیم:

• آگاهی از برند:

چه پشتیبان زیرساختهای شرکتی باشید و چه نباشید، هر هنرمند و صاحب کار و کارآفرینی باید بتواند محصول خود را شناسایی کند. داشتن برند به شما کمک می‌کند تا تلاشهای خود را در معرض افراد بیشتری قرار دهید و روابط خود را با مخاطبان گسترش دهید.

قیمت‌گذاری رقابتی:

هرچه کسب و کار شما از برند قوی تری برخوردار باشد، بیشتر می توانید قیمت های بالاتری داشته باشید و با افزایش تقاضا، می‌توانید کنترل کنید که مردم برای محصول یا خدمات باکیفیت شما چه پولی می‌پردازند.

وفاداری مشتری:

با برندسازی در کسب‌وکار شما، افراد بیشتری در زندگی خود با برند شما در ارتباط خواند بود. این کار اعتمادسازی می کند و منجر به بازگشت آنها به کسب‌وکار شما می شود زیرا آنها دیگر می دانند چه می خواهند و چه محصول و برندی را می پسندند، درنتیجه برند شما و آنچه شما دوست دارید را در زندگی خود می گنجاندند.

تمایز ویژه:

به طور کلی، دادوستد یک هنر است. کسب‌وکار می تواندد به تیمی از افراد بااستعداد نیاز داشته باشد تا لوگو، شعار یا راهبرد محتوایی عالی را برای نمایش محصولات درجه یک شما ایجاد کند. تلاشی منحصربه فرد می تواند شما را از سایر رقبا جدا نگه دارد و در مرکز توجه مشتریان قرار دهد.

اثبات در اجتماع و هواداری:

ایجاد یک تجربه مثبت از برند می توند مشتریان را به هواداران همیشگی برند شما تبدیل کند. در دنیایی که بازخوردها حرف اول را می زنند، مشتریان راضی که با ارزش‌های برند همسو هستند و از پیشنهادهای آن‌ها لذت می برند، به احتمال زیاد برند شما را به طور ارگانیک به دیگران توصیه می کنند و اینگونه پایگاه مشتراین شما رشد می یابد.

جدیدترین و حرفه‌ای‌ترین آموزش‌ها و مهارت‌های مدیریتی و رهبری، روش‌های مدیریت راهبردی، سیستم‌سازی و پرسونال‌برندینگ در اختیار مدیران سرشناس و حرفه‌ای کسب‌وکار قرار می‌گیرد.

نام و نام خانواداگی

فایده‌های برندسازی چیست؟

در بخش قبلی، اهمیت برندسازی، به یکسری مزیت‌های برندسازی اشاره کردیم. در این بخش نیز می‌خواهیم چند فایده دیگر برندسازی را بیان کنیم:

  • تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های خرید

برندسازی می تواند عاملی مؤثر در تصمیم‌گیری‌های مشتری برای خرید باشد. درواقع، بر اساس یافته‌های پژوهش رازورفیش در سال 2021، 82 درصد مشتریان از برندی خرید می‌کنند که مأموریت یا هدف بزرگتری دارد. حدود 67 درصد می‌گویند برندهایی که از آن‌ها خرید می‌کنند، آن‌ها را به فرد بهتری تبدیل می‌کند.

  • هویت‌سازی برای کسب‌وکار شما

هر برندی فراتر از محصول یا خدمات یک شرکت است. برندسازی به کسب‌وکار شما هویت م یدهد. همچنین به مشتریان چیزی را ارائه می دهد که از محصول یا خدماتی که خریداری کرده اند و با آن ارتباط برقرار کرده اند، فراتر است.

  • کمک به مشتریان در به خاطرسپاری کسب‌وکار شما

برندسازی کسب‌وکار شما را خاطره‌ساز می کند. همچنین چهره شرکت شماست و به مشتریان کمک می‌کند تا در کسب‌کار شما را در هر رسانه ای تشخیص دهد.

  • افزایش تبلیغات و بازاریابی

برندسازی از تلاش‌های بازاریابی و تبلیغات شما پشتیبانی می‌کند. به تبلیغات برند شما نیز کمک می‌کند تا آن را با شناخت و تأثیرگذاری بیشتری انجام دهید.

  • ایجاد حمایت از کارکنان

برندسازی برای کارکنان شما افتخارآفرینی می کند. وقتی برای شرکت خود برندسازی می کنید، نه تنها به کسب‌وکار خود هویت می دهید، بلکه آوازه و جایگاه والا و وجهه کاری نیز ایجاد می کنید. برندسازی قوی، کارکنانی پرقدرت را به همراه می آورد.

چگونه برای کسب‌وکار خود را در 6 گام برندسازی کنید

تا اینجا امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لازم به ذکر است که موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره مدیریت پروژه کرده است. شما عزیزان می‌توانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره‌مند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.

نام و نام خانواداگی

اکنون که درباره چیستی و اهمیت برندسازی، تفاوت آن در بازاریابی و چهار عنصر اساس آن گفتیم. حالا نوبت بررسی چگونگی ایجاد برند برای کسب‌ و کار هاست که در اینجا گام‌ به‌ گام در 6 مرحله بیانش شده است:

1. اهداف، مأموریت و ارزشهای اصلی خود را تعریف کنید

هدف‌گذاری شفاف، تعیین مأموریتی قانع‌کننده و ایجاد ارزشهای اصلی، سه گام اساسی در تثبیت بنیان هر کسب‌وکار موفقی است.

  • هدف‌ها، چشم‌اندازهایی قابل ارزیابی را ارائه می‌دهد و اقدام‌ها و تصمیم‌های هر کسب‌وکار را پیش می برد.
  • مأموریت‌ها، مقاصد و ارزشهای هر کسب‌وکاری را می سازد و برای جهتگیری راهبردی آن، به عنوان راهنما عمل می‌کند.
  • ارزشهای اصلی، تجسم اصول راهنمای کسب‌وکار، فرهنگ، روابط و تصمیم‌گیری آن است.

2. مخاطبان و رقیبان خود را شناسایی کنید

شناسایی مخاطبان هدف نیازمند درکی عمیق از داده های جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی، رفتاری و نیازهای مشتریان احتمالی شماست. به عبارت دیگر، اینکه چه می خواهند و چرا می خواهند. این دانش، کمپینهای بازاریابی هدف، تجربه های شخصی مشتری و تخصیص منابع مؤثر را امکان‌پذیر می سازد. 

به عبارت دیگر، تحلیل رقبا، شرکت‌ها را با پیشنهادهای مشابه می‌آزماید، راهبردهای آن‌ها را ارزیابی می‌کند و ترندهای بازار را شناسایی می‌کند. این به شما توانایی می دهد که حواستان به رقبایتان باشد تا ببینید چه کاری برای آنها جواب‌گوست و چه کاری نیست. به شما بینش ارزشمندی در مورد اینکه چگونه می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی خود را رمزگشایی کنید، می‌دهد.

3. شعار ارزشی خود را بسازید

شعار ارزشی، یک گزاره کوتاه است که ارزش منحصربه‌فرد و مزیت‌های که هر محصول یا خدمات یا برندی به مخاطبان هدف خود ارائه می‌دهد، بیان می کند. می توانید با یرجسته‌کردن مشکل خاصی که حل می کنید، مزیت‌هایی که ارائه می‌دهید و ایجاد برتری نسبت به جایگزین‌های موجود در بازار، این کار را آغاز کنید.

شعار ارزشی قانع‌کننده، هر کسب‌وکاری را از رقبای خود متمایز می‌کند و به عنوان یک پیام اصلی که هدایتگر تلاش‌های بازاریابی است، با مخاطبان هدف طنین‌انداز می‌شود و به آن‌ها در انتخاب و برقرای تعامل با برند انگیزه می‌بخشد.

4. برای برند خود شخصیت‌سازی کنید

انسانها موجوداتی اجتماعی هستند و اغلب به تأییدشدن نیاز دارند تا اطمینان یابند هر کاری انجام می دهند و هرچه انتخاب می کنند، خوب است. هدف شخصیت برند باید گروه انتخاب‌شده از افرادی که می توانند با برند ارتباط برقرار کنند، مربوط شود. در عین حال، ارزش‌های شرکت خود را به شیوه‌ای واقعی و معتبر که با راهبردهای بازاریابی شما مرتبط شده باشد، بیان کنید.

5. دارایی های برند را توسعه دهید

 مطالعه‌ای کامل در پشت طرح های رنگی، فونت ها و تصاویری وجود دارد که برای روان انسان گیرا و ترغیب‌کننده است. به عنوان مثال، رنگ آبی اغلب در لوگوهای کسب‌وکارهای رسمی استفاده می‌شود، زیرا نشان دهنده اعتماد، امنیت و اقتدار است.

دارایی‌های برند خود را با دقت انتخاب کنید تا بازتابندۀ شخصیت و ارزش‌های برند شما باشند. آنها را به عنوان سرمایه‌ای که قصد دنبال‌کردن آن را دارید در نظر بگیرید. شما که قصد ندارید مخاطبان خود را با تغییر مداوم طرح رنگ یا لحن صدای شرکت خود سردرگم کنید.

 

6. برندسازی را با کسب‌وکار خود همسو سازید

تبلیغ کالای فرعی برای بسیاری از کسب‌وکارها به شعار موفقیت ساده‌ای تبدیل شده است. به این دلیل که دیگر ترفند یا تاکتیک جوابگو نیست. در این عصر دیجیتال، اگر هر کسب‌وکاری بخواهد به نتیجه برسد، باید برند خود را در تعدادی از پلتفرم‌ها ادغام کند.

این می تواند شامل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل، وبلاگ ها یا ویدئوها باشد. با این وجود، بازاریابی محتوا عنصری کلیدی در برندسازی کسب و‌کار شما و تثبیت کسب وکار شما به عنوان چهره‌ای معتبر است.

فرایند برندسازی چیست؟ چه هدفی دارد؟

فرایند برندسازی یک روتین ادامه دار از ساختن و بهبود بخشیدن به برند در راستای برآوردن تقاضای بازارهای فعلی، ایجاد درکی قوی و درازمدت‌تر کردن چرخه دوام هر  شرکت است. این رویکردی نظام‌مند است که روش‌شناسی را می پذیرد و الگوی راهبردهای برند را برای به تحقق پیوست اهداف بازاریابی تعریف می کند.

فرایند طراحی برندسازی مجموعه ای از اقدامات و فعالیتهای را برای ساخت یک چارچوب دربر میگیرد. چارچوبی که هویت برند در طول چرخه حیات بر مبنای آن ایجاد می‌شود. مأموریت آن در زیر فهرست شده است:

  • افزایش عمر یک شرکت
  • ارائه مزیت نسبت به رقبای دیگر
  • افزایش پتانسیل‌ها
  • پیشبرد روند موفقیت
  • ارتقای کیفیت محصولات و خدمات و تصویر برند

حالا که دانستیم، فرایند ساخت برند چیست، بهتر است از هدف برندسازی نیز آگاهی داشته باشیم. از این رو، بیایید کمی عمیق تر به اهداف فرایند برندسازی بپردازیم. هدف از برندسازی این است که بهترین راهبردها را برای شرکت خود در بافتی بازارمحور، تعریف کنید. باید به طور موفقیت‌آمیزی شرکت را در مسیر نواسانات و گرایشها برای برآوردن نیازها، تقاضاها و انتظارات مشتریان، پیش ببریم.

موسسه آموزش عالی آزاد امین، با 20 سال پیشینه برگزاری دوره های مدیریتی MBA و DBA با مدرک وزارت علوم و تحقیقات و تاییدیه WES کانادا افتخار دارد تا با سرفصهای به روز و کاربردی مدیریت و فروش، نقشی در دانش افزایی و اعتبارآفرینی برای شما داشته باشد. برای شرکت در این دوره هاست کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانواداگی

هدف های ضروری برندسازی

  • تصویری روشن از شرکت شما ایجاد می‌کند.
  • نشان می دهد که چه چیزهایی شرکت شما را برجسته کرده است.
  • ایدئولوی شما را تجسم می‌بخشد.
  • تضمین می کند که محصولات و خدمات شما پاسخی به اهداف، چشم‌اندازها و ایدئولوژی شماست.
  • نمره ارزش شرکت شما را تعیین می کند.
  • ضعفهای شرکت شما را شناسایی می کند.
  • معیاری برای رشد و بهبود برند شما تنظیم می کند.
  • افراد مختلف را با تیم شما همسو می کند.
  • افراد را به مبشران شرکت که چشم انداز و ارزش های برند شما را نشان می دهند، تبدیل می‌کند.
  • به استعدادیابی کمک میکند که منجر به افزایش پتانسیلهای شرکت در درازمدت می شود.
  • راههای چگونگی برقراری ارتباط با برند شما را تعریف می کند.
  • به گرفتن تصمیم‌های جدی و قاطع کمک می کند.
  • به طور مؤثری تلاشهای بازاریابی را به تعریف بهترین گزینه ها که موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان است، محدود می‌کند.
  • به افزایش بازگشت سرمایه کمک می کند.
  • ارزش شرکت شما را می‌افزاید که موجب جذب سرمایه‌گذاران یا افزایش سرمایه در رویدادهای بودجه‌افزا است.
  • کمپین‌ها و مدل‌هایی را شناسایی می‌کند که به تصویر برند و تقویت راهبردها کمک می کنند.
  • تیم را پاسخگو نگه می‌دارد و شرکت را کمتر ریسک‌گریز می کند.

حال که با فرایند برندسازی، مفهوم و اهداف ضروری آن آشنا شدید، ببینیم که این فرایند برندسایز چه مراحلی دارد.

مراحل فرایند برندسازی

فرآیند برندسازی یک اصطلاح بازاریابی پیچیده و چند وجهی است که به بررسی، بارش فکری، تحلیل، تفکر راهبردی، مدیریت پروژه، نوآوری، طراحی، توسعه، آزمایش، راه‌اندازی و نگهداری دلالت دارد. مراحل فرایند برندسازی چیستند؟ در زیر آن را در 6 گام زیربنایی شرح می دهیم.

1. تحقیقات برند

گام نخست، تحقیقات درباره برند است. همه چیز با بررسی ها و تحقیقاتی درباره شرکت آغاز می شود. در این مرحله، راهبردهای برند مجموعه از اقدامات را انجام می دهند که موارد زیر را در بر می گیرد:

  • سنجش موقعیت فعلی شرکت در بازار
  • پژوهش درباره اینکه برند در راستای بیشینه‌کردن پتانسیلهای خود به کدام سو می رود.
  • اجرای ممیزی و بررسی برند.
  • جستجوی نیازها و ادراکهای سهامداران در راستای ساختن چشم‌اندازی وسیع‌تر برای برند.

نتایج به دست آمده از این مجموعه اقدامات، باید به تیم شما کمک کند که از پس وظایف زیر برآیید:

  • اهداف و ارزشهای شرکت را روشن سازید.
  • شعار ارزشی و تبلیغاتی مناسب را بنویسید.
  • مأموریت، ارزشهای برند، شخصیت برند و نقطه فروش منحصربه‌فرد (USP) را دریابید.
  • ضعف ها و قوت ها را تعریف کنید.
  • فرصتها را شناسایی کنید.

تنها زمانی که این تحقیات را انجام دادید و گزارشی جامع و فراگیر فراهم کردید، برند شما می‌تواند به مرحله بعدی یعنی توسعه راهبردهای برند حرکت کند.

2. ساخت راهبردهای برند

گام دوم برای برندسازی، ساخت راهبردهای برند است که مهمترین مرحله است و نباید از زیر وظایف آن شانه خالی کرد. این مرحله نشانگر مسیر است و زیرساختهای این فرایند را پایه‌ریزی می کند که نخستین ستونهای چارچوب برند را تشکلیل می‌دهد. همچنین، به شدت توصیه می‌شود که برای شرکتهایی که برندسازی مجدد انجام می دهند، این مرحله را دوباره پی‌ریزی کنند.

هدف از این مرحله، این است که شرکت‌ها نشان دهیم که در راستای رشد، ارزیابی، درک پتانسیل‌ها و اجرای مأموریت‌ها، چه مسیری را باید برگزینند. در این مرحله، باید از دیدگاه مشتریان و شرکت نگاه کرد و کوشید تا بالانسی میان این دو گروه برقرار شود. نمایندگی مسدول برندسازی، طرحی مختصر برای پروژه ایجاد می کند که جنبه‌های مهم و چارچوب برند را روشن می‌کند، مانند:

  • چشم‌انداز
  • هدف
  • مخاطبان هدف
  • رقابت
  • ارزش برند، وعده و پیشنهاد
  • شخصیت برند
  • دامنه احساس برند
  • موقعیت‌یابی برند

همچنین اهداف نهایی، کوتاه مدت، درازمدت، قوانین ویژه و دستورالعمل‌ها را تعیین می‌کند. در پایان، دلایلی را که چرا شرکت می‌خواهد برند بسازد یا برندسازی مجدد انجام دهد، بیان می‌کند تا اطمینان یابد همه در یک راستا هستند.

3. هویت‌سازی برند

گام سوم، ساختن هویت برای برند است. هویت بصری، ابزار اصلی برای عملی کردن راهبردهای برند است. هویت برند، ارزشهای شرکت، چشم‌اندازها و شخصیت متمایز را به ابژه‌هایی که مشتریان با آن تعامل می یابند، ترجمه می کند. این چیز ملموس طیفی ضروری از احساسات را برمی انگیزد و پایه محکمی را برای ایجاد روابط قوی با مشتریان ایجاد می کند.

به عنوان یک قاعده، در این مرحله، آژانس دیجیتال با این موارد سروکار دارد:

  • نام
  • لوگوتایپ
  • تایپ‌فیس
  • الگوها و نمادها
  • شماهای رنگی
  • شعارهای تبلیغاتی یا تکیه کلامها
  • پیام
  • تصویرسازی
  • سبک و شخصیت برند
  • آوای برند
  • تبلیغات
  • بسته‌بندی
  • وثیقه تجاری

این مرحله نیازمند همکاری هر دو طرف است. همچنین، طرحی ارائه خواهد شد که شخصیت، اهداف و چشم‌اندازهای شرکت را بازتابد و در عین حال با مخاطبان هدف طنین‌انداز شود. در حالی که شرکت باید برای دستیابی به بهترین نتیجه بازخورد دهد.

4. ابزارسازی برند

در این گام ابزارهای برندسازی را بررسی می کنیم. بسته هویت بصری تنها چیز ملموسی نیست که می توانید از فرآیند برند خود دریافت کنید. موارد تحویلی دیگری نیز وجود دارد که شاید به دست آورید. این دارایی‌های گرانبها آن‌هایی هستند که باعث ایجاد تعامل، ایجاد ترافیک، تبدیل بازدیدکنندگان به لید‌های گرم و جذب پول می‌شوند. علاوه‌براین، آنها ابزاری برای افزایش دیده‌شدن برند شما و دست‌یابی به اهداف بازاریابی هستند.

بسته به هدف و راهبرد خود، ممکن است لازم باشد مؤلفه‌های زیر را در دسترس داشته باشید:

  • وبسایت و وبلاگ
  • ویدیو یا کانال یوتیوب
  • حسابهایی در پلتفرمهای شبکه های اجتماعی مانند صفحه فیسبوک، صفحه توییتر، اینستاگرام و پینترست
  • خبرنامه های دیجیتال
  • کنفرانس‌ها و رویدادهای صنعتی
  • برنامه پاداش دهی
  • کتاب
  • پروژه جستجو

جعبه ابزار توسعه کسب و کار که دست‌کم شامل عناصری مانند توصیف شرکت و خدمات شما، نمای کلی ویدیویی و علائم باشد.

5. راه‌اندازی برند

این گام، مربوط به راه‌اندازی برند است. پس طی مراحل گذشته، سرانجام به این مرحله می رسیم که راه‌اندازی برند است، پیش‌بینی‌پذیرترین رویداد در پیشنیه شرکت شما. البته این هنوز گام پایانی نیست. اما بهتر است پیش از گام آخر این را بررسی کنیم.

 پیاده‌سازی هویت برند جدید ممکن است شکل‌های مختلفی داشته باشد و از یک روز تا چند ماه طول بکشد. همه چیز با برنامه‌ریزی برای عرضه شروع می‌شود. بسته به محدوده و راهبرد، ممکن است نیاز باشد آن را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کند:

  • راه‌اندازی داخلی:

توجه داشته باشید که شرکت‌های حرفه‌ای برندسازی توصیه می‌کنند با یک راه‌اندازی داخلی شروع کنید که متضمن اعلام برند و یک سری آموزش در داخل شرکت است. این رویکرد میتواند آغازی برای کسب و کار شما باشد، زیرا کارکنان‌تان با شما همسو خواهند بود.

کارمندان شما به خوبی آموزش دیده و با ارزش‌های شرکت آشنا خواهند بود که به آن‌ها کمک می کند راه‌های شما را در پیش گیرند و با مشتریان تعامل و ارتباط برقرار کنند تا تأثیر کلی را به بیشینه برسانند. پس از آن، می‌توانید به راه‌اندازی خارجی ادامه دهید.

  • راه‌اندازی خارجی:

راه‌اندازی خارجی به معنای نمایش هویت برند جدید شما در بازار است. این می‌تواند یک رویداد یا مجموعه‌ای از رویدادهای شگفت‌انگیز باشد که برند شما را آشکارا به روشی ارگانیک نشان می‌دهد. ممکن است یک روز طول بکشد یا چندین ماه طول بکشد. باید مدل مناسب را بسته به راهبرد، اهداف و ترجیحات بازار، انتخاب کنید.

با این حال، وقتی صحبت از راه‌اندازی خارجی می شود، نکته مهمی که باید توجه داشت، این است که مشتریان در کانون توجه هستند. شرکت باید مخاطبان هدف را اولویت‌بندی کند و پیام مناسب را در زمان مناسب به آنها بفرستد. همچنین، این شانس شماست که اولین تأثیرگذاری را داشته باشید؛ زیرا راه‌اندازی خارجی همیشه جلب توجه می کند.

6. ساخت برند

گام ششم برای ساختن نهایی برند است. چه بخواهید و چه نخواهید، کار ساخت برند هرگز پایانی ندارد و راه‌اندازی برند تنها آغاز این مسیر است. بازارها هیچگاه راکد نمی مانند، اولویتهای مخاطبان هدف و خواسته های آنها پیوسته در حال تغییر و دگرگونی است. شما باید همواره با دنیا جلو بروید و خود را بر اساس استاندارها و نیازمندی‌های جدید با برند سازگار سازید.

گاهی نیاز دارید که یک دارایی جدید را بیافزایید، زیرا بازار به آن نیازمند است، همچون ویدیوهای تیک‌تاک یا تبلیغات اینستاگرام. گاهی نیز روش های کهنه مانند پست های تیمبلر را کنار بگذارید. همچنین گاهی باید راهبردهای خود را با افزودن‌ رویکردهایی نوین به روزرسانی کنید. این مرحله نیازمند همکاری با آژانس‌های بازاریابی دیجیتال برای انجام‌دادن اقداماتی مهم گوناگون است، فعالیت‌هایی نظیر:

  • ساخت راهبردهای سئو
  • ایجاد کمپینهای شبکه های اجتماعی
  • اجرای کمپینهای ایمیلی
  • انجام تبلیغات پولی یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

هدف اصلی این مرحله؛ این است که به شرکت شما کمک کند موانع پیش رو را گذرانده و به هدف خود دست یابید و یک چارچوب پرقدرت و اساسی برای برند خود پایه‌ریزی کنید.

پنج نکته کلیدی برندسازی

زمانی که در حال ساختن برند هستید، ممکن است ابتدا ساده به نظر بیاید، ولی زمانی که شرکتی تصمیم می‌گیرد، یک مسیر همگانی را بپیماید، ممکن است دشواری‌های بسیاری سر راهش وجود داشته باشد. بنابراین برای تأثیرگذاری و رسیدن به اهداف برند خود، چند نکته هستند که باید همیشه در نظر داشته باشید. در اینجا پنج نکته برای برندسازی وجود دارد که باید هنگام پیگیری اهداف خود در نظر داشته باشید:

  • نسبت به برند خود صادق و ثابت‌قدم باشید

اغلب اوقات برای کسب‌وکارها پیش می آید که فکر کنند ویژگی‌های برندشان اضافی و تکراری می‌شود. و در برخی موارد ممکن است، درست باشد. با این حال، بسیار مهم است که با ارزش‌های برند خود سازگار بمانید و از ماموریت خود پشتیبانی کنید.

  • خلاق و در دسترس باشید

آیا تا به حال یک تبلیغ تلویزیونی را تماشا کرده‌اید و فکر کرده‌اید «وای! این یکی خوب بود؟» به ندرت اتفاق می‌افتد، درست است؟ برندسازی نیز مشابه همین است. به همین دلیل است که نوآوری در برندسازی کسب‌وکار شما بسیار اهمیت دارد. داشتن چهره‌ای معتبر در حوزه کاری شما از اهمیت بسیار برخوردار است، اما اگر مشتریان شما احساس خوشایندی نداشته باشند، اعتماد مردم به برند شما را سخت می‌کند. مهمان‌نواز باشید و به خواسته‌های آن‌ها خلاقانه پاسخ دهید.

  • ارائه خدمات مشتری را در اولویت بگذارید

بسیاری از افراد بر اساس بررسی ها تصمیم‌گیری می کنند. این به عنوان مدرک اجتماعی است که به هر چیزی که علاقه دارند، شخص دیگری تجربه خوب یا بدی داشته است. هیچ‌کس نمی‌خواهد اولین کسی باشد که تجربه بدی را تجربه می‌کند. بنابراین، وقتی کسی سؤال یا نگرانی دارد، شما باید آن برندی باشید که به دلیل خدمات خوب به مشتریان شناخته‌شده است. این بخشی از شخصیت شما می شود و در اعتمادسازی و یک پایگاه مشتری وفادار ادغام می‌شود.

  • از مزیت برندسازی مشترک بهره ببرید

اگر شرکتی وجود دارد که به آن احترام می‌گذارید و آن را تحسین می‌کنید و در همان جایگاه کسب‌وکار شما قرار دارد، خیلی خوب است تا برای یک محصول جدید همکاری کنید تا تواناییهای خود را به یکدیگر نشان دهید. برای مثال، برندهای اپل و نایک با ترکیب فناوری با مدیریت سلامت در لباس‌های ورزشی همکاری کردند. این مشارکت به تقویت آگاهی از برند هر دو شرکت کمک کرد.

  • همانطور که رشد می کنید، برند خود را نیز توسعه دهید

هیچکس نیز که هرگز بخواهد راکد بماند. میلیون‌ها وبسایت در اینترنت وجود دارد و بسیاری از آنها به سختی به‌روزرسانی می‌شوند. اجازه ندهید برند شما کهنه شود. برند یک موجود زنده است و باید پیوسته حفظ شود تا کیفیت آن بازتابندۀ ترندهای فعلی باشد و آنچه مخاطبان هدف شما را جذب می‌کند، تضمین شود. این ممکن است شامل تغییر تایپوگرافی، طرح رنگ یا لحن صدای برند شما باشد، در حالی که همچنان به مأموریت خود و ارزش‌های شرکت وفادار هستید.

نتیجه‌گیری

ساخت برند فرآیندی ادامه‌دار است. باید هر از چند گاهی آن را بازبینی کنید تا اطمینان یابید که برند شما به طور پایدار حفظ می شود. این فرآیند نیاز به تخصص دارد و بهترین کار این است که از یک متخصص کمک بگیرید تا به بهترین نتیجه دست یابید. حتی اگر شرکت کوچکی هستید که مجبور به رقابت با برندهای معروف با مشتریان متعهد و بودجه بازاریابی نامحدود هستید، باز هم شانس مبارزه برای دیدن همه موانع را دارید و جایگاه خود و هواداران بسیاری را به دست می آورید. پس درآمدزایی کنید و کسب و کار خود را سرپا نگه دارید.

موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره مدیریت پروژه کرده است. شما عزیزان می‌توانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره‌مند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.

نام و نام خانواداگی

منابع

https://payu.in/blog/6-simple-steps-for-a-successful-brand-building-process/

https://www.oberlo.com/ecommerce-wiki/branding

https://stevens-tate.com/articles/4-essential-brand-components

https://blog.hubspot.com/marketing/branding

https://www.doola.com/blog/branding-your-business

https://www.ramotion.com/blog/branding-process/

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی