مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

درسهای مدیریتی سه مدیرعامل توییتر

درس‌های مدیریتی سه مدیرعامل توییتر | جک دورورسی، ایلان ماسک، لیندا یاکارینو

درس‌های مدیریتی سه مدیرعامل توییتر | جک دورورسی، ایلان ماسک، لیندا یاکارینو

جک دورورسی، ایلان ماسک و لیندا یاکارینو پیشپین و فعلی توییتر هستند که هر یک از آنها سبک مدیریتی متفاوتی دارند. هر یک از این سه مدیر عامل موفق، درسها و تجربه های بسیاری برای یاددگیری مدیران و کارآفرینان دارند.
به این مقاله امتیاز دهید

درس‌های مدیریتی سه مدیرعامل توییتر را هر مدیری باید بداند. افرادی را خواهید یافت که پس از پنج، ده یا حتی بیست سال تجربه در مورد درس های مدیریتی که آموخته‌اند، می نویسند. این درسها عبارت‌اند از: ارتباط، قابلیت اطمینان، همدلی، اعتماد و همکاری. در این مقاله درسها، سبکها و تحلیل مدیریتی سه مدیرعامل برجسته توییتر، جک دوروسی، ایلان ماسک و لیندا یاکارینو را نیزبرای شما گردآوری و ترجمه کرده‌ایم. امیدواریم راهنمای خوبی برای روش‌های مدیریتی شما باشد.

موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به ارائه دوره مدیریت کرده است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به صفحه دپارتمان مدیریت، از دوره های آموزشی رایگان ما مانند مینی دوره رایگان MBA بهره مند شوید. همچنین میتوانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره‌مند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید. 

نام و نام خانواداگی

دوره مدیریت mba رایگان

پانزده درس مدیریتی که همه باید بدانند

درسهای مدیریتی، مجموعه‌ای از تجربیات و دانش‌هایی است که می‌تواند به مدیران در بهبود مهارت‌ها و عملکرد خود کمک کند. این درس‌ها می‌توانند از طریق منابع مختلفی مانند تجربه شخصی، آموزش‌های رسمی، و مشاوره حرفه‌ای به دست آیند.

ین درس‌ها به مدیران کمک میکنند تا در موقعیت‌های مختلف به طور مؤثر عمل کنند. به عنوان مثال، یک مدیری که اهمیت رهبری الهام‌بخش را می‌داند، می‌تواند کارکنان خود را در زمان‌های چالش برانگیز به جلو هدایت کند. یک مدیری که نیاز به مشارکت کارکنان را درک می‌کند، می‌تواند از ایده‌ها و بازخورد کارکنان خود برای بهبود سازمان خود استفاده کند. و یک مدیری که اهمیت تمرکز بر نتایج را می‌داند، می‌تواند اهداف روشنی برای سازمان خود تعیین کند و پیشرفت خود را در دستیابی به این اهداف ارزیابی کند.

پانزده درس مدیریتی که همه باید بدانند

در اینجا برای اینکه با نقش و مفهوم درسهای مدیریتی آشنایی داشته باشید، 15 درس مدیریتی را که می دانم بسیاری از شما را غافلگیر خواهد کرد، زیرا با آنچه تا به حال در این زمینه آموخته‌اید، تفاوت دارد، ارائه می کنیم:

1. گوش‌دادن نیز نوعی ارتباط‌گیری با کارکنان است

تا آنجا که یادگیری های مدیریتی پیش می رود، هیچ چیز بالاتر از امتیازها و چالش‌های ارتباط گیری نیست. اگر این کار به خوبی انجام شود، می تواند به نتایج شگفت انگیزی منجر شود. در غیر این صورت می تواند باعث رنجش در میان اعضای تیم می‌شود. به یاد داشته باشید که ارتباط یعنی برابری میان گوش‌دادن و صحبت کردن است.

ارتباط یعنی انتقال ایده ها یا پیام ها و نیز دعوت به نظرسنجی و دریافت بازخوردها است. حتی به عنوان مدیر، باید پذیرای بازخورد باشید. به اعضای تیم خود گوش دهید. اگر کار آنها در حد مطلوب نباشند، ممکن است دچار بحران شوند. اگر به آنها گوش بسپارید، مطمئناً بار دوم با شما راحت تر خواهند بود.

2. تیم شما باید بتواند به شما تکیه کند

تبدیل شدن به مدیری قابل اعتماد، شاهکاری بزرگ است. قطعاً کار آسانی نیست. نه تنها باید بتوانید نیروی ارشدتر از خود را راضی نگه دارید بلکه باید تیم خود را نیز خوشحال کنید. اما در پایان روز کاری، اگر فرصتی داشتید تا با اعضای تیم خود وقت بگذرانید، حتما روی ایده های آنها حساب کنید و به آنها اعتبار ببخشید. اینگونه کارکنانی می توانند به مدیر خود اتکار کنند.

3. همدلی با کارکنان را تمرین کنید و فقط آن را موعظه نکنید

صحبت در مورد همدلی و همدردی آسان است.. اما درک واقعی معنای آن، چگونگی تمرین آن و دستیابی به ایده آن، داستان جداگانه است. وقتی در مورد مدیریت همراه با همدل صحبت می کنید، اطمینان یابید که فقط حرف نیست و به آن را عمل می کنید. تیم شما در هر مرحله از راه شما از شما یاد خواهد گرفت.

اگر شما فردی هستید که می توانند از او انتظار همدلی داشته باشند، این به رضایت شغلی آنها می افزاید. خود را به جای آنها بگذارید، درک کنید آنها از کجا می آیند و به آنها فضایی برای ریکاوری بدهید. اینها چند موردی هستند است که می توانید از همان روز اول اجرا کنید.

4. اعتماد درواقع بستر همه روابط است

درسهای مدیریت بدون داشتن اعتماد، کاستی هایی دارند. اعتماد عنصری برای روابط مؤثر، پایدار و معنادار در محل کار است. اگر می‌خواهید در محل کار ارتباط برقرار کنید، باید درخور اعتماد باشید. اگر به وعده های خود عمل کنید، تیم شما بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد.

تیم های مبتنی بر اعتماد شما را فراتر از آنچه تصور می کنید، می برند. اگر فردی در تیم شما نتواند به شما به عنوان مدیر خود اعتماد کند، احتمالاً تیم خود را عوض می‌کند یا ترک می‌کند. سعی کنید برای تک تک کارکنان اعتمادسازی کنید.

5. همکاری و واگزاری اختیار خوب است، به تنهایی دست به اقدامی نزنید

همکاری به طوفان فکری و شنیدن ایده های همه پایان نمی گیرد. برای اجرا و پیشبرد این ایده ها باید به تیم خود اعتماد کنید. تفویض اختیار بخشی از دروس مدیریتی است. هنگامی که با تیم خود همکاری می‌کنید، وظایفی را واگذار کنید که با هر یک از نقاط قوت آنها متناسب باشد. این نه تنها پویایی تیم شما را تقویت می کند، بلکه نتایج بهینه را نیز به همراه می‌آورد.

6. به افرادی که بر آنها مدیریت می کنید، نزدیک شوید

معمولاً به کسانی که به تازگی مدیر شده اند، می‌آموزند که به طور مستقیم فرمان های لازم را به کارکنان بدهند و با آنها ارتباط برقرار کنند. ارتباط باعث می شود تا پیش از اینکه کسی به اقدامات انضباطی متوسل شود، به راهنمایی های شما از جمله رفتار اصلاحی اعتماد کند.

7. هرگز در درگیری‌ها میان روابط کارکنان میانجی نباشید

تجربه ثابت کرده است، این دقیقاً همان جایی است که می توان گفت: بعضی کارهای خوب، پیامد منفی دارند. معمولاً مدیران به جای تشویق کارکنان خود را به رابطه ای مستقیم، خود را در درگیری چالشهای موجود در روابط آنها می کنند با این نگرش که می خواهند کارکنان خود را به خوبی مدیریت کنند. تمرکز بر این گونه درگیری ها و چالش ها فقط بزرگتر کردن پیامدهای منفی را به همراه دارد.

8. رفتارهای نامطلوب را گاه نادیده بگیرید

رفتارهای نامطلوب را درصورت برخورداری از رفتارهای مطلوب، نادیده بگیرید. اگر فردی از بهترین عملکردها برخوردار است، اما همیشه دیر به جلسات می‌رسد، یا مرخصی های زیادی می‌گیرد، عاقلانه نیست که به دلیل چند رفتارهای آزاردهنده او سختگیری کنید.

این ممکن است به عنوان تبعیض یا نوعی جانبداری تلقی شود، اما مطمئناً دیگران و کارکنان دیگر هم این نوع جانبداری به خاطر عملکرد بهتر را درک کرده و الگوی رفتاری خود قرار می دهند.

9. درمواقع ضروری استفاده از مجازات کارساز است

در این روزهایی که انگیزه‌های احساس خوب و تنها بازخوردهای مثبت وجود دارد، هنوز زمان‌هایی وجود دارد که به مردم بفهمانند که رویکرد کاری آنها پذیرفتنی نیست. مجازات نمی‌تواند توانایی افراد را برای عملکرد بهتر افزایش دهد، اما زمانی که آنها بهترین تلاش خود را نمی‌کنند، می تواند بسیار مؤثر باشد.

 دوره MBA مشهد در موسسه آموزش عالی امین برای شما مدیران و صاحبان کسب و کار با آموزشهای کاربردی و به روزرسانی شده درباره مدیریت رفتارهای سازمانی همراه است. این دوره ها به صورت دوره آنلاین مدیریت MBA و دوره آنلاین مدیریت DBA نیز به منظوری دستیابی سریعتر و آسانتر به مدرک مدیریت ارائه می شوند. دوره  فرم زیر را کامل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

 

نام و نام خانواداگی

پانزده درس مدیریتی

10. انجام کارهای غیر رسمی را از داوطلبان آن درخواست کنید

بیشتر مدیران فکر می‌کنند باید همه کارکنان را به انجام دادن کارها و وظایف غیر رسمی وادار کرد. در واقع، در اینجور مواقع، رویکرد داوطلبانه می تواند کارسازتر باشد زیرا اینگونه می‌توانید از علایق ناشناخته در میان کارکنان باخبر شوید. حتی میتوانید از امتیاز های دیگر این کار مانند کار در خانه ای از راه دور نیز بهره‌مند شوید. داوطلب همیشه متعهدتر است و خود را بیشتر درگیر کار می کند.

11. بیشتر وقت خود را روی کارکنان با عملکرد برتر سرمایه‌گذاری کنید

پرسنل همیشه درباره اینکه وقت بگذارند و به کارکنانی با عملکرد ضعیف‌تر از خودشان آموزش دهند. با این حال، کارکنانی با عملکرد برتر، برای مربی‌گری بسیار مناسب‌تر هستند و می توانند از کمکهای شما به طور مؤثرتری بهره می برند. افزون بر این، این بهترین روش برای به چالش کشیدن کارکنان خود با عملکرد برتر است.

12. اخراج افراد را به عنوان مهم‌ترین کار در نظر بگیرید

در بیشتر مواقع، زمانی که کارمندی موفق نمی شود و پیشرفتی نمی کند، پیش از آنکه شما تصمیمی بگیرید، خودش به این موضوع پی خواهد برد. اینکه زمان اخراج را در این مواقع به تآخیر بیندازید، اصلا دلسوزانه نیست. درواقع این کار، عزت نفس او را کاهش  می دهد و استرس ناشی از اخراج شدن، برایش مشکلات سلامتی ایجاد می کند. اجازه دهید با رضایت شغلی واقعی برای یافتن کاری بهتر، متناسب با توانایی‌هایش از مجموعه شما بیرون برود.

13. هرگز پی شایعه‌ها، خبرچینی‌ها و خبرسازی‌ها را نگیرید

زمانی که پیش شما اطلاعات فرد دیگری را فاش می کند، همیشه مغرضانه، ناقص و خارج از زمینه است. تلاش شما برای تأیید اینگونه اطلاعات زمان زیادی می‌برد و مستلزم تحقیقات است، در غیر این صورت نمی توان به آن اعتماد کرد. بدتر از آن این است که کارکنان شما در این مواقع از شما الگو می گیرند و باعث آسیب بیشتر به بهره‌وری و روحیه آنها می شود.

14. درمورد کارمندان قدیمی دست به اقدام بزنید

خلاف باورهای رایج عموم، انجام هیچ کاری آسان نیست. متفکر و دلسوز باشید، اما با چالش روبه‌رو شوید. دادن این امکان به آنها بدون تغییر تا زمان بازنشستگی، اعتبار شما و همچنین بهره‌وری کل تیم را از بین می برد. اقدام نکردن به همه آسیب وارد می‌کند.

15. روی استخدام افرادی که می توانند جایگزین شما شوند تمرکز کنید

همیشه به دنبال این باشید که افرادی را استخدام کنید که بتوانید از آنها یاد بگیرید. زمانی که اعضایی در تیم خود داشته باشید که می توانند به راحتی به نقش شما انتقال یابند، ارتقاء شغلی آسان‌تر خواهد شد. افزون بر این، این نوع شهرت باعث جذب افراد با عملکرد بالا به سازمان شما می شود. بسیاری از مدیران آنقدر بر اهداف تجاری و برنامه شخصی خود متمرکز می شوند که نیازهای فردی کارکنان خود را از دست می دهند.

درس های مدیریت بی پایان وجود دارد و بیشتر آنها ذهنی هستند.

آنچه از آنها یاد می گیرید ممکن است با همکارتان متفاوت باشد. یادگیری مدیریت بخشی از فرآیند تبدیل شدن به یک حرفه ای بهتر و کارآمدتر است. برای هر شغلی صرف نظر از موقعیت شغلی، منحنی یادگیری وجود دارد. آنچه شما نیاز دارید این است که برای یادگیری، رشد و تصدیق اشتباهات خود باز باشید. تمام هدف درس آموزی این است که یاد بگیریم و بهتر شویم.

مدیرانی که به یاد دارید و به آنها احترام می گذارید، حتی اگر رویکردشان غیر متعارف باشد، معدود کسانی هستند که بر ایجاد تغییر در زندگی افرادی که مدیریت می کنند، متمرکز می شوند. این یک فرصت بردبرد است که همه ما باید برای دستیابی به آن بکوشیم.

خرید مدرک مدیریت کاری امکان ناپذیر است ولی در مدرسه کسب‌و‌کار موسسه آموزش عالی آزاد امین فرصتی ویژه برای شماست تا با خرید مدرک MBA و خرید مدرک DBA، هم دانش افزایی کنید و هم از مدرکی معتبر و قانونی برخوردار شوید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر حتما فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در زوترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانواداگی

از انجا که در این مقاله، از سبکهای مدیریتی یاد کردیم، بهتر است به طور کوتاه با این موضوع در بخش بعدی آشنا شوید و بعد به درس‌های مدیریتی چک دورورسی می پردازیم:

سبکهای مدیریتی

سبک‌های مدیریتی شیوه ای از مدیریت و نحوه انگیزه‌بخشی به کارکنان است. سبکهای مدیریتی نشان می‌دهند که مدیران چگونه راهبردهای ارتباط‌سازی با کارمندان خود را مشخص می کنند. چهار عامل اعضای تیم، مدیر، موقعیت، ارتباط بر سبکهای مدیریتی تأثیرگذارند.سبکهای مدیریتی

سبک‌های مدیریتی اصلی که در مقاله دیگری به همین نام، ، به تفصیل بیان شده اند را به طور خلاصه در این بخش می بینید:

  • لسه‌فر

این واژه قدیمی فرانسوی، در تقابل با برنامه‌ریزی مرکزی در سبکهای اقتدارگرا یا دخالت‌گریانه به کار می رود. مدیرتی لسه‌فر (Laissez-Faire) به معنای بدون دخالت و رهااندیشی است. این واژه دقیقاً مخالف مدیریت ذره‌بینی (micromangaing) است.

  • بروکراتیک

شیوه مدیران بروکراتیک طبق مقررات و در چارچوب انجام می شود. با این سبک از مدیریت، یکسری اقدامکات تجویز شده هستند که باید به ترتیب برای تحقق مدیریت واقعی اجرا شوند.

  • دموکراتیک

سبک مدیریت دموکراتیک به مدیریت مشارکتی نیز شناخته می شود. مدیران در این دسته از سبکهای مدیریتی، گروه و کارکنان و پروژه‌های خود را به سبک آزادی‌خواهانه اداره می کنند. مدیران دموکرات برای نظرات و دیدگاههای مختلف ارزش قائل هستند. 

  • خودکامه

مدیریت خودکامه نقطه مقابل مدیریت دموکراتیک قرار دارد. مدیران خودکامه خود را قدرت مطلق می دانند و خود از جانب کارکنان یا اعضای تیمش تصمیم‌گیری می کنند. این مدیران از اشتباه های مدیریتی رایجی برخوردارند.

  • معامله‌گر

مدیران معامله‌گر، مقررات و دستورالعمل‌ها را به اعضای تیم خود اعلام می کنند و سپس از پاداش‌ها و جریمه‌های متفاوتی در ازای اقدامی که انجام می دهند، استفاده می کنند.

  • کاریزماتیک

از ویژگی های این مدیران می‌توان به داشتن شخصیتی آهنربایی و باور راسخی برای دستیابی به اهداف خود اشاره کرد. این مدیران به جای داشتن رفتاری تشویق‌کننده و انگیزه‌بخش در خلال فرمان‌های سختگیرانه، از تکنیکهای خوش‌بیانی و شیرین‌زبانی برای متقاعدسازی اعضای تیم خود و ارتباط‌گیری با آنها استفاده می کنند.

  • خدمتگذار

شعار مدیران با سبک خدمت‌گذار با این همراه است: اول خدمت کن و بعد مدیریت کن. آنها کمک کردن به کارکنان را اولویت خود قرار می دهند.

  • تحول‌گرا

مدیران تحول‌گرا  با الهام بخشیدن به کارمندان خود برای نوآوری، خودمختاری و تفکر خارج از چارچوب مدیریت می کنند.

خرید مدرک مدیریت کاری امکان ناپذیر است ولی در مدرسه کسب‌و‌کار موسسه آموزش عالی آزاد امین فرصتی ویژه برای شماست تا با خرید مدرک MBA و خرید مدرک DBA، هم دانش افزایی کنید و هم از مدرکی معتبر و قانونی برخوردار شوید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر حتما فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در زوترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانواداگی

درسهای مدیریتی جک دورسی

جک دورسی فردی است که با شیوه‎ای بی‌سابقه و جسورانه مدیر و بنیانگذار اسبق توییتر است. از درسهای مدیریتی او الگو بگیرید و سبک مدیریتی منحصربه فرد خود را بسازید. مسیر شغلی جک دوروسی از ترک تحصیل او در دبیرستان تا زمانی که بنیانگذار توییتر و مدیر آن بوده، بسیار شگفت‌انگیز و تأثیرگذار است. او در دوران مدیریت در توییتر، سبک مدیریتی منحصر به فردی برای خود ایجاد کرده بود.

اگرچه تاکتیک‌های او ممکن است برای شما ناآشنا و عجیب به نظر برسد، اما به او در داشتن مطلوب‌ترین و تأثیرگذارترین عملکرد مدیریتی کمک شایانی کرده است. پنج درس مدیریتی زیر را از جک دوروسی داشته باشید و شیوه خود از آن الگو بگیرید:

  • مدیر باشید و نه تصیم‌گیرنده

از دیدگاه جک دورسی، مدیر خوب کسب است که کارکنان خود را در سازمانش راهنمایی می کند تا بتواند تصمیمهای بزرگی بگیرد، نه اینکه نه اینکه فقط آن بالا بنشیند و به تنهایی تصمیم‌گیری کند. او می گوید: «من اگر بخواهم تصمیمی بگیرم، حتماً شرکت من با شکست رویارو خواهد شد.»

با چنین دیدگاهی می توان گفت که سلامت هر سازمان به توانایی‌های مدیر آن بستگی ندارد بله در  دستان توانمند کارکنان آن است.

  • کارمندان را توانمند کنید و آنها را مسئول نگه دارید

در سال 2014، دورسی ایمیلی را منتشر کرد که برای کارکنان شرکت خود، اسکوئر (Square) فرستاده بود. او در نامه نوشته بود که برای اینکه پروژه ها و ایده‌ایشان تأیید شود، بهتر است نام را کنار بگذارند. او می نویسد: «اگر ناچارید از نام و اعتبار شخص دیگری برای رساندن نکته ای استفاده کنید، بدانید که از ارزش آن کاسته میشود و خود نیز آن را باور نخواهید کرد.

 اگر به درستی چیزی باور دارید، پیش برای نشان دادن آن کار خود تمرکز کنید و آن را به اثبات برسانید. این رویکرد هم به کارکنان را توانمند می سازد تا در ایده ها و اندیشه‌های خود، پویا و نوآور باشند و هم مسئولیت انجام کاری باکیفیت که شایسته جدی گرفته شدن است را به آنها واگذار کرده‌اید»

  • ضعف خود را بپذیرید و سپس بر آن غلبه کنید

زمانی که دوروسی شرکت اسکوئر را راه اندازی کرد، می دانست که مردم انتظار شکست او را در این سرمایه‌گذاری دارند .بنابراین او با شک و تردید آنها روبه‌رو شد. او در اقدامی جسورانه، فهرستی از 140 دلیل را به سرمایه‌گذاران ارائه کرد که چرا اسکوئر شکست می‌خورد و همراهش دلایل رد این ادعای رقیبان خود را نیز افزود.

 نبرد و دست‌وپنجه نرم کردن آغاز شد. سرمایه‌گذاران وارد عرصه شدند و اکنون اسکوئر رهبر صنعت پرداخت موبایلی است. دورسی با آن فهرست اولیه، ثابت کرد که این صنعت را می‌شناسد، میدان را می‌شناسد و محدودیت‌ها و پتانسیل ایده‌اش را می‌داند و ضعف‌های ایده خود نیز آگاه است.

کارآفرینان چه درسی می توانند از این موضوع بگیرند؟ نوآور باشید، جسور باشید و همیشه به مردم نشان دهید که دقیقاً می دانید چگونه بر نقاط ضعف خود غلبه کنید.

  • شفافیت را در خود بپروردانید

دورسی در توییتر و اسکوئر به کارمندان دسترسی بی سابقه‌ای به راهبردهای شرکت داد. در توییتر، یادداشت های جلسات مهندسی در سراسر شرکت به اشتراک گذاشته می شود. کارمندان به اسناد جلسات هیئت مدیره دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند سؤال بپرسند و بازخورد بدهند. این نوع فراگیری و شفافیت باعث می شود افراد احساس کنند در راستای دستیابی اهداف مشترک کار می کنند.

  • همه چیز را آزمایش کنید و سپس دوباره بسنجید

برای دورسی، کامل بودن درمورد محصولات کلیدی است. او روش های منحصر به فردی را برای آزمایش آن ایجاد کرده است. دفاتر توییتر یک کافی‌شاپ را در خود جای داده است که محل آزمایش سخت‌افزار و نرم‌افزارهای اسکوئر است. و کارمندان نیز به صورت شیفتی در کافی شاپ های محلی کار می کنند تا بتوانند نحوه عملکرد خدمات آنها در این زمینه را ببینند. این تمرکز بر قابلیت استفاده به این معنی است که مشتریان دورسی با رضایت از آنجا دور می شوند و رضایت آنها مساوی با موفقیت اوست.

موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره مدیریت کرده است. شما عزیزان می‌توانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره‌مند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.

نام و نام خانواداگی

سبکهای مدیریتی ایلان ماسک

نقل قول از ایلان ماسک: «به نظر من برای افراد عادی این امکان وجود داره که فوق‌العاده بودن رو انتخاب کنه.»سبکهای مدیریتی ایلان ماسک

سبکهای مدیریتی ایلان ماسک از آوازه‌ای جهانی برخوردار است. او یکی از ثروتمندترین انسان‌ها، ‌مدیرعامل تسلا (Tesla)، اسپیس ایکس (SpaceX) و نورالینک (Neuralink) و غیره است. او مدیر عامل میلیاردر هاست. این کارآفرین، کسب‌وکارهایی را در چندین صنعت راه‌اندازی کرده است.

او یکی از تأثیرگذارترین مدیرعاملان فناوری و حل کننده مشکلات نابغه است. که همیشه راه حل های ستودنی (و اغلب دیوانه کننده!) برای کمک به جهان ما برای مقابله با برخی از چالش برانگیزترین مشکلاتش ارائه می کند.

موفقیت ایلان تنها با شخصیت عمومی جنجالی او مطابقت دارد. ایلان ماسک در توییتر، بدون شک به همان اندازه که موفق است، بحث‌برانگیز نیز هست. او که در آفریقای جنوبی به دنیا آمده و بزرگ شده است، در روزهای ابتدایی خود درگیر چندین سرمایه گذاری موفق فناوری بود، از Zip2 و X.com گرفته تا PayPal و غیره. و چندی پیش، به عنوان الهام ‎بخش‌ترین مدیر در عرصه فناوری انتخاب شد. بی شک همه ما می توانیم از او بیاموزیم.

سبک مدیریت ایلان ماسک مانند جف بزوس رئیس آمازون و استیو جابز، به عنوان سبکی که اغلب از آن به عنوان «سبک مدیریت تحول‌گرا» یاد می شود، ظاهر می شود. مدیران تحول‌گرا بر خللاف سبک معامله‌گر، نتایج مورد نیاز خود را از طریق الهام بخشیدن، ایجاد انگیزه و همکاری نزدیک با تیم خود به دست می آورند.

این مدیران به جای استخدام افراد برای انجام وظایف یکنواخت، اطراف خود را با افرادی احاطه کرده‌اند که دیدگاه خود را در مورد تغییر جهان به اشتراک می گذارند. در زیر سیزده چیز وجود دارد که می توانیم از یکی از موفق‌ترین رهبران تحول‌گرای قرن بیست و یکم بیاموزیم:

  • به چالش کشیدن وضعیت موجود

ایلان ماسک: «کورکورانه از روندها پیروی نکنید. وضعیت موجود را زیر سوال ببرید و به چالش بکشید»

اگر چیزی وجود داشته باشد که کل مسیر کاری ایلان را مشخص کرده باشد، این واقعیت است که او از دنبال کردن مسیرهای ناآشنا و جدید و به چالش کشیدن وضعیت موجود ابایی ندارد. این کارآفرین جسور و خلاق، از اندیشه های بزرگ ترسی ندارد و شما می توانید این را در همه کسب و کارهایی که او تأسیس کرده یا یکی از آنها تأسیس کرده است، ببینید.

  • ماسک در تسلا می خواهد صنعت خودرو را متحول کند. او درباره منفجر کردن یک موشک هسته‌ای در مریخ برای قابل سکونت کردن آن صحبت کرده است.
  • شرکت نورالینک (Neuralink) او در حال کار بر روی یک رابط مغز و ماشین برای ادغام هوش مصنوعی با مغز انسان است.
  • در توییتر، سبک مدیریت ایلان ماسک اغلب به‌عنوان سخت‌گیرانه و سخت توصیف می‌شود، با انتظارات بالا از کارمندانش و تلاشی بی‌وقفه برای جابجایی مرزهای فناوری و نوآوری.

اینها با هر معیاری که بسنجید، حرکات جسورانه‌ای هستند و ایلان برای دستیابی به آنها، راه حل های به همان اندازه جسورانه‌ای را انتخاب می کند، حتی اگر به معنای انجام کارهایی باشد که قبلا هرگز انجام نشده اند یا صرفاً کارهای قدیمی را به روش های جدید انجام دهند.

  • تعیین اهداف راهبردی بلندپروازانه

اینها اهداف جسورانه ای هستند که با توجه به دانش، شیوه ها یا مهارت های فعلی، اغلب دست نیافتنی به نظر می رسند. گاهی اوقات، این اهداف عمداً با هدف الهام بخشیدن به تفکر خلاق دشوار می شوند تا اطمینان یابند که تیم بر روی تصویر بزرگ متمرکز است. ایلان ماسک استاد بزرگ اندیشی و تعیین اهداف جسورانه ای است.

همانطور که ایلان ماسک می گوید: «اولین قدم این است که ثابت کنیم چیزی ممکن است. آنگاه احتمال رخ خواهد داد.» از طریق استفاده از اهداف چالشی و بلندپروازانه، می‌توانید اهداف واقع‌بینانه‌ای برای خود تعیین کنید، در حالی که به خود اجازه می دهید ثابت کنید که اگر ذهن خود را به چیزی معطوف کنید، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

  • گردآوری تیم مناسب به سبک ایلان ماسک

ایلان ماسک در گفتگو با Glassdoor در مورد استخدام کارمندان، گفته است: «افراد بزرگ را استخدام کنید. این 90 درصد راه حل است، زیرا استخدام اشتباه می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

ایلان ماسک به استخدام افراد مناسب به عنوان مهمترین توصیه خود برای مدیران آینده اشاره کرد. در حالی که همه ما موافقیم که استخدام افراد مناسب برای هر جنبه ای از موفقیت تیم یا سازمان شما حیاتی است، ایلان چگونه افراد مناسب خود را شناسایی می کند؟

او در پاسخ می‌گوید: «به طور کلی، به دنبال چیزهایی باشید که توانایی‌های استثنایی داشته باشند. من حتی برایم مهم نیست که کسی از کالج یا دبیرستان فارغ التحصیل شده باشد یا هر چیز دیگری. آیا آنها دستگاه واقعاً چشمگیری ساخته‌اند؟ برنده یک رقابت واقعا سخت شده اند؟ با ایده های واقعا عالی یافته اند؟ برخی از مشکلات واقعاً سخت را حل کرده اند ؟»

  • الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در تیم شما

توانایی الهام بخشیدن به دیگران شاید مهم ترین مهارتی باشد که مدیران موفق را از دیگران جدا می‌کند. برای مدیری که در مجموع با حدود 100 هزار کارمند کسب و کار ایجاد کرده است، ایلان ماسک یکی از الهام‌بخش‌ترین مدیران این نسل است.

به گفته دالی سینگ، رئیس سابق بخش منابع انسانی در اسپیس ایکس، ایلان ماسک این توانایی عجیب را دارد که دیگران را به دیدگاه خود باور کند. زمانی که این دیدگاه حول محور ساختن دنیایی بهتر بچرخد، احتمالاً آسان‌تر است.

 همچنین باور بر این است که ایلان سطحی از اشتیاق وعلاقه برای کار خود دارد که به نوعی به دیگران سرایت میکند. این کمک می کند تا تیم حول دیدگاه ها و اهداف او متحد شود.

  • مدیریت خرد (ذره‌بینی) کنید، ولی نه به سبک ایلان ماسک!

یکی از جنبه های سبک رهبری ایلان ماسک که اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد، سبک مدیریت خرد افراطی او است. اغلب به ایلان ماسک توصیه می‌شود که به جای تلاش برای انجام همه کارها به تنهایی، یک مدیر ارشد اجرایی استخدام کند.

یکی از کارمندان سابق او گفته است که ایلان یکسری از کارکنان را که تصمیم نامربوط و بدی گرفته بودند، اخراج می کند و ایلان تا زمانی که مشکل برطرف شود یا هر چیز دیگری، در کف کارخانه می‌خوابد.

مشکل مدیریت خرد این است که می تواند خوب یا بد باشد. مدیریت خرد به جای اینکه یک سبک مدیریت باشد، صرفاً برچسبی است که ما به اقداماتی می زنیم که تمایل به کنترل جزئیات در یک تیم در موقعیت های نامناسب دارند.

این یک پدیده پویا است که بیشتر به فردی که اعمالش را نشان می دهد و عکس العمل شخص دیگر بستگی دارد. به عنوان مثال، یک کارمند بی‌تجربه جدید بیشتر پذیرای بررسی جزئیات محور مدیر تیم است، در حالی که ممکن است توسط یک کارمند بسیار با تجربه و شایسته‌تر که به احتمال زیاد استقلال را در اولویت قرار می‌دهد، با دیدی منفی نگریسته شود.

سبک مدیریت ایلان ماسک تا حد زیادی جزئیات محور بودن را می طلبد و این سبک مدیریتی می تواند بر کارمندان تأثیر منفی بگذارد، زمانی که در زمینه اشتباه اعمال شود، پیامدهای منفی دارد.

  • اولویت‌بندی ارتباطات

سبک مدیریت ایلان ماسک که ما با آن آشنا شده‌ایم، نشانگر این بوده است که ارتباطات هنرمندانه و مؤثر چگونه باید باشد. در یکی از ایمیل‌هایی که سال‌ها پیش درباره ارتباطات درون تسلا برای کارکنان آن فرستاده شد، بر نیاز کارمندان به ایجاد رویکرد عینی مستقیمی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات تأکید داشت.

ایلان ماسک در نامه به این موضوع اشاره کرد که چرا کارمندان نیازی به پیروی از سلسله مراتب یا جریان ارتباط خاصی ندارند تا از سرکوب ایده های عالی و دفن بازخوردها در کانال‌های ارتباطی گوناگون جلوگیری کنند. این برای شما به عنوان مدیر، چه معنایی دارد؟

اطمینان یابید که برای آگاهی هر چه بیشتر از نیازها و شنیدن صداها به راحتی در دسترس باشید. بنابراین، همیشه آماده گوش دادن به آنچه اعضای تیم و سازمان شما در فکر خود می پرورانند، باشید.

  • استفاده از بازخوردهای پیاپی برای بهبود

ایلان ماسک به شدت برای بازخورد، چه مثبت یا منفی ارزش قائل است. او در مصاحبه ای گفته است: «واقعاً به بازخوردهای منفی توجه کنید و آن را بخواهید، به ویژه از دوستان و آشنایان خود. به ندرت کسی این کار را انجام می دهد، با اینکه این کار بی اندازه فایده دارد.»

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به عنوان یک مدیر، بازخورد را در اولویت قرار دهید. پیامدهای آن می تواند شامل کمک به افزایش شفافیت، ایجاد تصویر واضح تر و انجام ارزیابی های عملکرد برای ایجاد بهبود متغیر باشد.

ایلان ماسک در این خصوص می‌گوید:

«من فکر می کنم بازخوردگرفتن بسیار مهم است، جایی که شما پیوسته در مورد آنچه انجام داده اید، فکر می کنید که چگونه می توانید آن را بهتر انجام دهید.»

به گفته فوربس، درخواست بازخورد، ویژگی رایجی است که در ایلان ماسک و بسیاری از رهبران بزرگ دیگر مشاهده می شود.

  • حذف سوگیری ها و فرضیات

یکی از محبوب‌ترین داستان‌ها در مورد سبک رهبری ایلان ماسک این است که چگونه او رویکرد ذهنیت اصول اولیه را برای حل هر مشکلی اتخاذ می‌کند. خلاف اکثریت قریب به اتفاق کسانی که حل مسئله را ابتدا با فکر کردن به محدودیت ها شروع می کنند، ایلان با فکر کردن به احتمالات شروع می کند.

 برای ایلان ماسک، این به حذف سوگیری‌ها و فرضیات، چه آگاهانه و چه ناخودآگاه، کمک می کند که اغلب به عنوان موانعی برای خلاقیت در طول فرآیندهای تصمیم‌گیری عمل می‌کنند.

  • نداشتن جنون ملاقات

ایلان ماسک طرفدار جلسات پیاپی نیست و خود نیز این واقعیت را پنهان نمی کند. در بسیاری از جلسات اداری غیرضروری و اغلب بی‌اثر، ایلان ماسک توصیه می‌کند: «تمام جلسات بزرگ را کنار بگذارید، مگر اینکه اطمینان داشته باشید که آنها ارزشی برای کل مخاطبان ایجاد می‌کنند، در این صورت آنها را بسیار کوتاه نگه دارید.»

پر شدن تقویم شما از جلسات به معنای بهره وری نیست. بسیاری از این جلسات اغلب غیرضروری هستند. دلیلش این است که حدود 44 درصد از کارکنان ادارات اکنون از خستگی کنفرانس ویدیویی در پی همه‌گیری رنج می‌برند.

پیش از اینکه جلسه بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید، از خود بپرسید؛ آیا این لازم است؟ دستور کار چیست؟

  • انعطاف‌پذیری و سازگار بودن

تغییر تنها چیز ثابت در زندگی و تجارت است، بنابراین سازگاری یک نیاز کلیدی برای هر مدیر بزرگ است. سازگاری به خودی خود نیازمند انعطاف است که البته این ویژگی یکی از نقاط قوت (و شاید ضعف) ایلان ماسک است.

افراد نزدیک به ایلان ماسک گفته اند که او چقدر راحت نظرش را بسته به مشکلی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستند، تغییر می دهد. او به تغییر سریع مسیر پروژه‌ها در رویارویی با پیشرفت‌های جدید شهرت دارد.

در حالی که به عنوان یک مدیر، تقویت انعطاف‌پذیری و سازگاری منطقی است، اما می‌خواهید تصمیم‌گیری را کمتر گنگ و دارای ابهام کنید، بنابراین بر سایر کارکنان تأثیر منفی نمی‌گذارد.

  • پویا بودن

مدیر فعال در مورد شناسایی خطرات در سیستم ها و فرآیندهای کاری و همکاری با تیم خود در راستای برنامه ریزی‌هایی برای رویارویی با این خطرات است. سبک مدیریت ایلان ماسک به ندرت منتظر می ماند تا مشکلات پیش بیاید تا اینکه برای جلوگیری از آنها حرکت کند.

همانطور که از هر مدیر بزرگی انتظار می رود، او همیشه علاقه‌مند به ترکیب راه حل هایی است که یا تأثیر مشکلات شناسایی شده را کاهش می دهد یا احتمال وقوع آنها را از بین می برد. اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید هر بار یک فرآیند بی‌خطر ایجاد کنید. اما موفق‌ترین مدیران اجازه نمی‌دهند که این ترس از شکست در سر راهشان قرار گیرد.

زمانی که ایلان ماسک کار خود را با اسپیس ایکس آغاز کرد، ۱۰۰ میلیون دلار اختصاص داد و گفت اگر با این بودجه موفق به پرتاب موشک به فضا نشود، عملیات را تعطیل خواهد کرد. دو تلاش اول شکست خورد و 90 میلیون دلار هزینه داشت. تلاش سوم نتیجه داد و موفقیت او 10 میلیون دلار هزینه داشت.

  • درس گرفتن از شکست

ایلان ماسک در پرتاب نشدن به فضا در دو تلاش اول سهم خود را از موفقیت‌ها و شکست‌های متعدد برداشت کرد.

حتی برای کمال‌گرای جزئی‌گرایی مانند ایلان ماسک، شکست رخ می‌دهد. با این حال، این به شما بستگی دارد که اجازه ندهید چنین شکست هایی دید شما را از مسیر خارج کنند. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید درس‌هایی را در این‌ها انتخاب کنید، دفعه بعد آنها را بهبود ببخشید و ذهنیتی برنده ایجاد کنید.

  • یادگیری ادامه‌دار

ماسک همواره می کوشید از رخدادها درس بگیرد و  تجربه را از آنها بمکد. او واقعاً به حرف مردم گوش می دهد.برای مثال، شما به عنوان یک مدیر، می خواهید فرهنگ یادگیری ادامه‌دار را برای رشد پیاپی پرورش دهید.

این برای کمک به شما در شکستن موانع جدید و کشف راه حل های جدید برای مشکلات مهم است. به همین ترتیب، شما می‌خواهید کل تیم خود را تشویق کنید تا مدام به دنبال راه های جدید برای بهبود باشند. سبک مدیریت ایلان ماسک گاهی ممکن است عجیب و پیش‌بینی‌ناپذیر باشد.

 اما چه او را دوست داشته باشید و چه نه، نمی توانید منکر این واقعیت شوید که این مرد فوق‌العاده موفق، از مهارتهای مدیریتی عالی برخوردار است. زیرا این سبک مدیریتی ایلان ماسک بود که تسلا را به یکی از باارزش‌ترین شرکتهای دنیا تبدیل کرد. او بدون شک یکی از تأثیرگذارترین مدیران زمانه ماست و می توانیم بگوییم که اگر از او درس و الگو نگیریم، حسابی ضرر کرده ایم.

دوره های مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین با 20سال پیشینه آموزش دورهای مدیریتی MBA و  DBA فرصتی عالی برای کسب این مهارت مدیریتی ارزشمند هستند. فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانواداگی

تحلیل سبک مدیریتی لیندا یاکارینو

به تازگی با انتصاب لیندا یاکارینو به عنوان مدیرعامل توییتر، این غول رسانه های اجتماعی، مدیری رویایی پا به عرصه گذاشته است که چشم‌انداز تازه‌ای را ارائه می دهد. مقایسه‌هایی بین یاکارینو و دیگر مدیران اجرایی تأثیرگذار در فناوری از جمله ایلان ماسک انجام شده است.تحلیل سبک مدیریتی لیندا یاکارینو

در حالی که ماسک خود، کارآفرینی شایان توجه است. بنابراین پیش از پراختن به روان‌شناسی مدیریتی یاکارینو، مهم است که ویژگی های منحصربه‌فردی که او را به مدیر بهتری برای موفقیت آینده توییتر تبدیل می کند، برجسته کنیم.

  • سبک مشارکتی

مدیران موفق اهمیت همکاری و توان بخشی به نیروهای خود را درمی یابند. سبک مدیریتی یاکارینو به رویکرد مشارکتی، ارزش‌گذاری دیدگاه های مختلف و ایجاد یک محیط کاری فراگیر شناخته شده است. یاکارینو می تواند با تشویق کارکنان به همکاری متقابل، خواهد توانست از استعدادهای جمعی کارکندان توییتر استفاده کند و نوآوری و الهام‌بخشی را به همراه داشته باشد.

  • سبک مدیریت خشن زنانه

یاکارینو با نام مستعار چکش مخملی شناخته می شود. او نه تنها از مهارت‌ها و قدرت یک مدیر اجرایی با تجربه و نتیجه‌گرا برخوردار است، بلکه غرایز زنانه‌اش را نیز برای یافتن راه‌حل‌های واقعی در راستای تغییر هدایت می‌کند.

 گنجاندن زنان در نقش‌های اجرایی، سودمندی‌های ملموسی را به همراه دارد. تحقیقات نشان می دهد که وقتی بیش از 30 درصد از مدیران یک شرکت زن هستند، آن شرکت 48 درصد بیشتر از شرکت هایی با تنوع جنسیتی کمتر، عملکرد بهتری دارد.

 این مزیت از این واقعیت ناشی می شود که زنان قوی و زنانه نه تنها چرخ صنعت را می‌چرخانند و به طور مؤثر برخورد می کنند، بلکه روابط و ارتباطات پایدار را نیز تقویت می کنند. این تمایز به جای موفقیتی کوتاه‌مدت، راه را برای تحول پایدار هموار می کند.

  • همدلی

مزیت تجاری همدلی در توانایی آن برای تقویت ارتباطات و درک قوی بین افراد است، خواه آنها مشتری، کارمند یا شرکای تجاری باشند. با پرورش همدلی، سازمان‌ها می‌توانند درک عمیق‌تری از نیازها، احساسات و دیدگاه‌های سودبران خود ایجاد کنند که منجر به بهبود رضایت مشتری، افزایش مشارکت کارکنان، همکاری قوی‌تر و در نهایت وفاداری و موفقیت طولانی‌مدت می‌شود.

 یاکارینو می‌گوید: «به یاد می‌آورم زمانی که همدلی به عنوان یک ویژگی شخصیتی تلقی می‌شد که صرفاً به مدیران زن نسبت داده می‌شد، یک بار یک نفر درباره این ویژگی اینطوری به من گفت: «لیندا، این شما را عقب می‌اندازد.»

 اما اکنون، این یکی از ویژگی‌های مورد علاقۀ همه مدیران شده است، زیرا برای اینکه واقعاً به کسی خدمت کنید، باید درک کنید که او در چه حالی است و این کار  به زمان نیاز دارد.

  • تجربه گسترده در رسانه ها

یکی از بزرگ‌ترین دارایی های یاکارینو، تجربه گسترده او در صنعت رسانه است. یاکارینو پیش از پیوستن به توییتر، به عنوان رئیس تبلیغات جهانی خدمت می‌کرد، جایی که نقشی اساسی در افزایش درآمد و شکل‌دهی راهبرد‌های تبلیغاتی شرکت داشت.

 درک عمیق او از چشم‌انداز رسانه‌ای و سابقه موفقیت‌آمیز در این صنعت، او را به دانشی مجهز می‌کند تا بتواند چالش‌ها و فرصت‌هایی را که توییتر در دنیای دیجیتال در حال تکامل بوده است، هدایت کند.

  • استقبال از تنوع و شمول

یاکارینو در طول زندگی حرفه‌ای خود از مدافعان سرسخت تنوع و شمول بوده است. او پیوسته در راستای بهبود نمایندگی در صنعت رسانه و ترویج برابری در میان جمعیت‌های مختلف کار کرده است. یاکارینو با تأکید شدید بر تنوع و ابتکارات گنجاندن در توییتر، می‌تواند محیطی را ایجاد کند که اجازه می‌دهد همه صداها شنیده شوند و از بستری فراگیرتر برای کاربران در سراسر جهان اطمینان یابند.

توییتر با داشتن لیندا یاکارینو، خود را در دستانی توانا می بیند. همانطور که شرکت تحت هدایت و مدیریت او تکامل می‌یابد، می‌توانیم انتظار ویژگی‌های نوآورانه و تعهدی دوباره برای ارتباط مردم در سراسر جهان را داشته باشیم.

اکنون که با ویژگی های سبکی یاکارینو آشنا شده اید، نوبت به بررسی ویژگیهای روان‌شناختی او می رسد. لیندا یاکارینو، که در عرصه های تبلیغاتی شناخته شده است، از سمت خود به عنوان رئیس تبلیغات جهانی به رتبه اول در توییتر منتقل می شود. او اولین زن مدیرعامل توییتر و اولین فردی است که پس از ایلان ماسک، مدیریت شرکت را بر عهده گرفت.

دوره های مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین با 20سال پیشینه آموزش دورهای مدیریتی MBA و  DBA فرصتی عالی برای کسب این مهارت مدیریتی ارزشمند هستند. فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانواداگی

چکش مخملی کیست؟

یاکارینو که به عنوان یک مدیر نمونه معرفی می شود، اغلب به عنوان چکش مخملی شناخته می شود که اهمیت پرورش فرهنگ های محیط کار فراگیر را درک می کند. یاکارینو نشانگر ویژگی‌های مرسوم به مدیریت عاملی است که شامل قاطعیت، قاطعیت، اولویت‌بندی نتایج و محرک نوآوری است.

 او همچنین یک سبک مدیریتی «اجتماعی» را نشان می‌دهد که معمولاً با مهارت‌های مدیریتی «نرم» مرتبط است که بر ارتباطات بین‌فردی قوی تأکید می‌کند و محیط کاری را تقویت می‌کند که مشوق خلاقیت و همکاری است.

برای درک بهتر سبک مدیریت یاکارینو و تفاوت او با ماسک، میزان نشان دادن ویژگی های رهبری عاملی و مشارکتی را بررسی می کنیم. برای انجام این کار، از میان ده مصاحبه، زبان او را بین سال‌های 2016 و 2022 با زبان ماسک بین سال‌های 2014 تا 2023 مقایسه کرده‌ایم:

مدیریت عاملی: مدیریت قاطعانه، هدف‌گرا، با اعتمادبه‌نفس

سبک مدیریت عاملی پیرامون قاطعیت، شایستگی و دستیابی به اهداف شخصی افراد می‌گردد. این سبک بر مسئولیت‌پذیری، تصمیم‌گیری و نتیجه‌گیری تأکید دارد. اگرچه مدیریت عاملی به طور سنتی لازمه رهبری مؤثر تلقی می‌شد، امروزه شرکت‌ها، هیئت مدیره شرکت ها و کسانی که اثربخشی سازمانی را مطالعه می کنند، اهمیت ایجاد تعادل بین سبک‌های عاملی و اشتراکی را تشخیص می دهند.

نتیجه تجزیه و تحلیل ارزیابی ویژگی های مدیریت عاملی یاکارینو و ماسک نشان داد که این دو تفاوت قابل توجهی در عاملیت  ندارند. مطابق با پژوهشهایی که عاملیت را به عنوان یک ویژگی مدیریتی ارزشمند معرفی می کند، هم یاکارینو و هم ماسک از سطوح بالاتر از حد متوسط ​​زبان عاملی استفاده می‌کنند که در راستای برجسته‌کردن رویکردهای بلندپروازانه و قاطع آنها در مدیریت است.

مدیریت عاملی: مشارکتی، همدلانه، فراگیر

پژوهش‌های تازه در مورد مدیریت مؤثر نشان داده است که سبک عاملی به تنهایی کافی نیست. هم در صنعت و هم پژوهشهای آکادمیک به طور فزاینده‌ای به ویژگی های مشترک به عنوان جدایی‌ناپذیر برای رهبری مؤثر و ایجاد یک فرهنگ قوی و سازنده شرکت اشاره می کنند. به هر حال، مهارت‌های «نرم» اکنون اغلب به عنوان مهارت‌های «قدرت» نامیده می‌شوند که برای محیط‌های کاری پیشرفته امروزی ضروری هستند.

 مدیریت مشارکتی که گاهی اوقات به عنوان مدیریت خدمتگزار شناخته می شود، بر همکاری، همدلی و رفاه دیگران تأکید می کند. مدیران مشارکتی بر ایجاد روابط قوی، تقویت حس جامعه و خدمت به نیازهای تیم یا سازمان تأکید دارند.

پس از تعیین درجه ای که یاکارینو و ماسک ویژگی های مدیریتی مشارکتی را نشان می دهند، یافته‌ها نشان دادند که یاکارینو به‌طور شایان‌توجهی بیشتر از ماسک اشتراکی است، که این امر با گزارش‌های دست اول از مهارت‌های او در مدیریت روابط در محل کار نشان می‌دهد.

چه در انتظار توییتر است؟

اکنون یاکارینو با در دست گرفتن سکان هدایت، خوش بینی تازه ای را برای توییتر ایجاد می‌کند. مدیران اجتماعی الهام‌بخش مانند یاکاراینو فرهنگ‌هایی را در محیط کار ایجاد می‌کنند که ایمنی روانی ایجاد می‌کنند، از دیدگاه‌های متنوع استقبال می‌کنند و در نتیجه نوآوری را تقویت می‌کنند.

سبک مدیریت متعادل یاکارینو چیزی است که این شرکت برای ترمیم آسیب های وارد شده به سبک مدیریت صرفاً عاملی ماسک به آن نیاز دارد. پس از سال‌ها آشوب، به نظر می‌رسد یاکارینو از آن دسته مدیرانی است که می‌تواند اجتماع توییتر را گرد هم آورد و فرهنگ همکاری، قدرت و هم افزایی را بازسازی کند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به تفاوت مدیریت این سه مدیرعامل به ترتیب از جنبه درسی، سبکی و روان‌شناسی پرداختیم: جک دورسی یک رهبر آزاد، رهبری است که اساساً فرآیند را بررسی می کند و مسئولیت و اختیار را به اعضای تیم می دهد. دورسی متعهد است و به طور کامل در شرکت های خود مشارکت دارد. دورسی به عنوان یک مربی و مربی برای اعضای تیم خدمت می کند و از آنها در انجام کار حمایت می کند.

ایلان ماسک با نبوغی که در کشف استعداد، انرژی، هوشمندی و تعهد دارد، پیشتاز است. بیشترین علاقه او به حل مسئله است و از توانایی کسب نتیجه از طریق افراد و مسئولیت‌پذیری بسیاری برخوردار است. او به تحصیلات رسمی توجهی ندارد و به هوش از طریق کتاب اهمیت نمی دهد ولی برای خلاقیت ارزش قائل است.

یاکارینو نمایانگر ویژگی‌های مرسوم رهبری عاملی است که شامل قاطعیت، قاطعیت، اولویت‌بندی نتایج و محرک نوآوری است. او همچنین سبک رهبری جمعی را در مدیریت خود نشان می دهد. هر یک امتیازها و کاستی های خود را دارند.

موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره مدیریت کرده است. شما عزیزان می‌توانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره‌مند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.

نام و نام خانواداگی

 

منابع

https://medium.com/@receptiviti/the-leadership-psychology-of-linda-yaccarino-a-new-hope-for-twitter

https://harappa.education/harappa-diaries/top-management-lessons

https://www.inc.com/magazine/202305/rebecca-deczynski/ali-donaldson/three-years-after-george-floyd-has-anything-changed-for-black-founders.html

https://aboutleaders.com/elon-musk-leadership-style-13-strategies-for-excellence/

https://ceohangout.com/4-ceo-leadership-styles-how-to-implement-them/

https://www.inc.com/marcel-schwantes/5-reasons-new-twitter-ceo-linda-yaccarino-is-a-great-leader-to-succeed-elon-musk.htm

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی